دستور فوری برای مانور سراسری مقابله در تهران

اقتصاد ایران: معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری تمرین مقابله با پشه آئدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سید علی شریفی با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی کارگروه‌های پدافند غیرعامل شهرداری تهران در خصوص برگزاری تمرین مقابله مهاجم زیستی با تاکید بر پشه آئدس، گفت: با توجه به ابلاغ وظایف شهرداری‌ها در دستورالعمل عملیاتی واپایش تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی (پشه آئدس) و ضرورت انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری تمرین و تقسیم وظایف مربوطه، نشستی با حضور ۲۰ نفر از نمایندگان کارگروه‌های منتخب کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران برگزار شد.

شریفی افزود: تمرین مقابله با مهاجم زیستی قرار است در بخش‌های مرتبط با شهرداری تهران و در زیر ساخت‌های متعلق به شهرداری تهران و در سطح مناطق ۲۲ گانه برگزار شود.

معاون پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این نشست ضمن تشریح اهمیت موضوع مقابله با پشه آئدس و تقسیم وظایف افزود: پایانه‌های مسافربری، توقفگاه‌های اتوبوسرانی، محل‌های دپوی لاستیک‌های مستعمل به صورت ویژه باید مدیریت شوند.

وی افزود: زیر ساخت‌های در اختیار هر کارگروه باید شناسایی و به طور مشخص مجریان وظایف زیرمجموعه‌ها تعیین شود. تمرین مقابله با ناقلین زیستی در مقایسه با سایر تمرین‌ها و عملیات‌ها کمتر متداول است ولی به دلیل تأثیرات زیادی که تهدیدات زیستی می‌توانند بر زندگی مردم داشته باشند. همچنین اجرای یک تمرین گسترده در سطح تهران مد نظر است و تلاش داریم تا اواخر شهریور ماه برگزار شود. سپس نمایندگان ادارات کل، سازمان‌ها، شرکت‌ها و سایر حوزه‌های مرتبط با تمرین مهاجم زیستی (پشه آئدس)، نسبت به معرفی زیرساخت‌ها و نقاط بحرانی موجود در مجموعه در اختیار خود پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ