وزیر اقتصاد:

بهبود وضعیت اقتصادی در گرو حل ناترازی انرژی است

اقتصاد ایران: به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی باید یک نهاد تنظیم‌گر برق شکل بگیرد و برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به ناترازی انرژی به عنوان یک چالش جدی توجه شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، احسان خاندوزی در صدو بیست‌وسومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره اداره اقتصاد کشور به شکل متمرکز در قالب دولت توزیع‌کننده رانت نفتی، صحبت کرد که سال‌هاست وارد مویرگ‌های بدنه دیوان‌سالاری کشور شده و عبور از آن بسیار سخت و پیچیده است.

وزیر اقتصاد ‌بیان داشت: در وزارت اقتصاد، شورای گفت‌وگو و هیات مقررات‌زدایی، تلاش شد منافع تولیدکننده و صادرکننده به صراحت در روند سیاست‌گذاری لحاظ شود تا در مقابل تحریم به توسعه اقتصادی دست یابیم.

وی افزود: در این دوره فعالیت سعی شد تعارض ذاتی مدیران دولتی را با تابع هدف یک تولیدکننده یا تاجر، سازگار کنیم و رابطه بین آنها را به شیوه‌ای سامان دهیم که سیاست‌های کلان اقتصاد دچار خدشه نشود. خوشبختانه اعضای شورای گفت‌وگو در این مسیر تلاش کردند.

خاندوزی ادامه داد: در تسهیل تولد واحدهای تولیدی، درگاه ملی مجوزها را ایجاد کردیم و درباره پیش‌بینی‌پذیر کردن مقررات نیز اقدام خوبی صورت گرفت و نتیجه آن سامانه ۲۴۳۰ شد که امیدواریم تداوم پیدا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های شورای گفت‌وگو، نهاد تنظیم‌گر برق شکل نگرفت، گفت: امیدوارم در آینده این موضوع مورد توجه دولت قرار گیرد و نهاد تنظیم‌گر برق ایجاد شود.تمرکز روی حل معضل ناترازی‌های انرژی نیز از دیگر نکاتی بود که مورد توجه خاندوزی قرار گرفت. او در این باره بیان داشت: ناترازی انرژی یک چالش جدی است که باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور برای آن فکر اساسی کرد.

در این نشست همچنین صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران به دغدغه‌های فعالان اقتصادی نسبت به چالش‌هایی که بر حوزه اقتصاد حاکم است، اشاره و بیان داشت: امیدواریم وزرای پیشنهادی در کوتاه‌ترین زمان و بعد از کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس، فعالیت خود را شروع و نسبت به برون‌رفت از شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد برنامه‌ریزی کنند. در این بین دبیرخانه شورای گفت‌وگو هم به روند فعالیت خود ادامه می‌دهد و در این مسیر همراهی لازم را با دولت خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ