فروشگاه اپلیکیشن گوگل در آستانه تغییرات اجباری

اقتصاد ایران: به گفته جیمز دوناتو قاضی دادگاهی در آمریکا  گوگل مجبور به تغییراتی در فروشگاه گوگل پلی استور خود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، این قاضی طی جلسه استماع ۳ ساعته ای که هفته گذشته در سن فرانسیسکو برگزار شد، درباره تصمیم خود مبنی بر دستوری که گوگل را وادار به انجام تغییراتی در فروشگاه اپلیکیشن های اندروید می کند، به آلفابت(شرکت مادر) هشدار داد.

یکی از این تغییرات گوگل را وادار می کندامکان نصب فروشگاه های اپ جایگزین در دستگاه را برای کاربران فراهم کند. پس از آنکه در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی هیات منصفه دادگاهی در آمریکا اعلام کرد گوگل در خصوص فروشگاه اپ گوگل پلی قوانین آنتی تراست را نقض کرده، هرگونه دستور قاضی مجازات این شرکت فناوری به حساب می آید. در آن زمان گوگل اعلام کرد خواستار تجدید نظر رای دادگاه خواهد شد.

هرچند کاربران اندروید می توانند اپ هایی از فروشگاه های اپلیکیشن طرف ثالث را دانلود کنند اما بخش اعظم اپلیکیشن های دانلود شده روی موبایل های اندروید مربوط به گوگل پلی است.

علاوه بر آن قاضی اشاره کرده بود پلتفرم پرداخت گوگل نیز مشکل ساز است و مانند قابلیت پرداخت در اپ فروشگاه اپل، میلیاردها دلار برای گوگل درآمدزایی و از سوی دیگر فرایند انتقال مشتریان به پلتفرم های پرداخت جایگزین را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن سخت کرده است.

گوگل در پاسخ به این اتهامات اعلام کرده بود فراهم کردن امکان نصب اپلیکیشن از فروشگاه های طرف ثالث که حاوی بدافزار هستند به چالش امنیتی منجر می شود. این شرکت هم مانند اپل استدلال کرده بود که هدفش از این اقدامات فراهم کردن یک محیط امن در فروشگاه اپلیکیشن اش است. هر دو شرکت مدعی هستند بدون قابلیت اسکن اپ ها درفروشگاه های اپلیکیشن طرف ثالث، احتمال نفوذ بدافزار به آیفون و دستگاه های اندروید بیشتر می شود.

با این وجود قاضی به طور شفاف خواسته برای ایجاد تغییرات بزرگ در گوگل پلی را بیان کرده است. دوناتو امیدوار است چارچوب تغییرات مورد نظرش گوگل پلی، تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۴ ارائه شود. اما گوگل خواستار مهلتی ۱۲ تا ۱۶ ماهه برای اجرای تغییرات شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ