رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

رییس جمهوری به مشکلات پرستاران ورود کند

اقتصاد ایران: رییس کل سازمان نظام پرستاری، در نامه‌ای به رئیس جمهوری از وی خواست کارگروه و جلساتی در ریاست جمهوری با مدیریت معاون اول یا معاون اجرایی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های پرستاران تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، احمد نجاتیان، در این نامه به تشریح مهم‌ترین مشکلات پرستاران شامل تأخیر در پرداخت کارانه و اضافه کار، مشکل کمبود نیرو و مسئله افزایش مهاجرت پرستاران پرداخت و از رئیس جمهوری خواست با رسیدگی فوری به این مسئله از افزایش موج نارضایتی پرستاران جلوگیری کند.

متن نامه رئیس سازمان نظام پرستاری به مسعود پزشکیان

به استحضار می‌رساند سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از ۲۷۷ هزار عضو این سازمان و بیش از ۳۵۰ هزار نفر کارکنان گروه پرستاری کشور آماده است تا در کنار دولت محترم چهاردهم و وزارت بهداشت در جهت نیل به اهداف متعالی نظام سلامت و تحقق بخشی به برنامه‌های کلان از جمله سیاست‌های کلی سلامت و برنامه هفتم توسعه همکاری نماید.

جناب آقای رئیس جمهور

متأسفانه باید به عرض برسانم این روزها جامعه پرستاری کشور با مشکلات متعددی مواجه هستند که به شدت آنها را نگران و مشوش نموده و مانع خدمت رسانی بهینه به مردم شده است. کمبود شدید نیروی انسانی به اندازه حداقل نصف استاندارد مورد نیاز در کشور، تحمیل اضافه کار اجباری به خصوص برای خانم‌ها (متوسط ۸۰ ساعت ماهیانه)، معوقات طولانی در پرداخت تعرفه پرستاری (متوسط کشوری ۸ ماه) و اضافه کار (متوسط کشوری ۴ ماه)، مبلغ بسیار پایین اضافه کار (متوسط ساعتی ۳۰ هزار تومان) باعث شده که میل به مهاجرت خارج، ترک خدمت و تغییر شغل از بحش دولتی به خصوصی در بین این گروه به شدت افزایش یابد. به طوری که در سال گذشته تعداد ۱۸۵۰ درخواست گواهی گوداستندینگ در سازمان ثبت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش حدود دو برابری را نشان می‌دهد. این آمار معادل ۲۰ درصد کل ظرفیت آموزشی سالیانه پرستاری است که در طی یک سال اقدام به مهاجرت نموده اند.

جناب آقای پزشکیان

متأسفانه این روزها ابعاد نارضایتی به حدی رسیده است که در برخی بیمارستان‌های شهرها از جمله در البرز و شیراز با ترک کار و عدم حضور در شیفت‌های کاری توسط پرستاران مواجه شده اند. هر چند تلاش‌های این سازمان و بزرگان پرستاری و نهادهای امنیتی باعث عدم اخلال در ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده است ولی این امر، خدمت رسانی به بیماران الکتیو را به شدت تحت تأثیر قرار داده است و بیم آن می‌رود ابعاد این اقدامات به استان‌های دیگر نیز کشیده شود.

در روزهای پایانی دولت گذشته و با دستور مستقیم رئیس جمهور شهید و حوزه معاونت اول رئیس جمهور و همچنین در حوزه مشاور رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی اقداماتی جهت رفع این مسائل انجام گردید که منجر به تهیه «تدوین پیش نویس لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران در وزارت بهداشت و صورتجلسه شماره ۳۵۶۷۰ مورخ ۳۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی معاون اول گردید.

هر چند همه ما در جریان هستیم دولت چهاردهم این روزها به شدت درگیر امور مهم داخلی و خارجی است اما استدعا دارم دستور فرمائید تا جلساتی ویژه تحت نظر معاون محترم اول یا اجرایی رئیس جمهور مجدداً تشکیل گردد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی در اسرع وقت موضوعات را مدیریت نمائیم تا خدای نکرده شاهد اختلال در روند خدمت رسانی به جامعه نباشیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ