ریزش بورس در پی سیگنال منفی بازارهای جهانی بود

اقتصاد ایران: یک کارشناس بازارهای مالی گفت: اگر سیاست‌ها در مسیر تنش‌زدایی پیش رود، به طور قطع روند ریزشی در برخی بازارها مانند بورس ایران متوقف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، فرزاد وجهی کارشناس بازارهای مالی در مورد روند نزولی بورس در سال‌های اخیر، گفت: در حال حاضر دامنه نوسان بورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شده، زیرا سیگنال بازارهای جهانی و تنش‌های منطقه‌ای منفی شده است.

وی با اشاره به اینکه بورس سال ۱۳۹۹ به دلیل رشد حبابی ریخت، اما امروز به دلایل دیگری ریزشی شده است، افزود: سال ۱۳۹۹ با دخالت دولت، شاهد هجوم مردم با سرمایه‌های خرد به بورس بودیم که در نهایت نیز عرضه قطره چکانی سهام، منجر به رشد حبابی بورس شد. در ادامه حباب بورس ترکید و همه زیان دیدند و به تبع آن بسیاری از سهامداران از بازار خارج شدند.

این کارشناس بازارهای مالی درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه تصریح کرد: در هفته‌های اخیر بورس‌های بین‌المللی تحت تأثیر فضای روانی ناشی از تنش‌های منطقه‌ای و عقب نشینی فدرال رزرو از کاهش نرخ بهره، نوسان منفی داشته اند. از طرف دیگر برخی کشورها مانند ژاپن نرخ اوراق را بالا بردند. به همین دلیل بورس‌های جهانی نیز با ریزش مواجه شده اند. این مسأله روی بورس سایر کشورها نیز تأثیر گذاشته است.

وجیهی در مورد ابعاد تنش‌های سیاسی و اثر آن بر بازارهای مالی اظهار کرد: اگر سیاست‌ها در مسیر تنش‌زدایی پیش رود، به طور قطع روند ریزشی در برخی بازارها مانند بورس ایران متوقف می‌شود اما از آن طرف احتمال ادامه رکود در بازارهایی مانند رمز ارزها وجود دارد؛ در مقابل اگر تنش‌های منطقه‌ای افزایش یابد روند نزولی بازارهای مالی نیز به همان تناسب ادامه می‌یابد، البته در چنین شرایطی احتمال بازگشت رمزارزها وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ