ادعای غیرمنتظره و تأمل برانگیز؛

اپل واچ اولترا از اپل واچ SE پرفروش‌تر است

اقتصاد ایران: طبق گزارشی تأمل برانگیز، مدل‌های لوکس‌تر و گران‌قیمت‌تر اپل واچ فروش بیشتری از نسخه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی آن دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، طبق گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Consumer Intelligence Research Partners (CIRP)، اپل واچ اولترا باوجود قیمت بالایی که دارد به‌طور قابل توجهی محبوب‌تر از مدل پایه اپل واچ SE است.

گزارش CIRP نگاهی دقیق به عملکرد مدل‌های مختلف ساعت هوشمند اپل در بازار ارائه می‌دهد. اپل واچ سری ۹ که همراه با آیفون ۱۵ معرفی شد، محبوب‌ترین مدل در این خط‌ تولید تا پایان سه ماهه‌ی بهار ۲۰۲۴ است.

اپل واچ سری ۹ حدود ۴۳ درصد از کل فروش اپل واچ در ایالات متحده را به خود اختصاص داده و آن را به انتخاب اول مشتریان تبدیل کرده است. با اینکه اپل واچ سری ۸ دیگر توسط اپل به‌فروش نمی‌رسد و تنها در خرده‌فروشی‌ها دردسترس است، با سهم ۱۹ درصدی در رتبه‌ی دوم قرار دارد. در مجموع، این دو مدل تقریباً دو سوم از کل فروش اپل واچ در این دوره را تشکیل می‌دهند.

گزارش جدید CIRP از فروش مدل‌های مختلف اپل واچ
 

اپل واچ اولترا و اولترا ۲ که ساعت‌های هوشمند بالارده‌ی اپل هستند، ۲۰ درصد از کل فروش را شامل می‌شوند. باوجود ویژگی‌های پیشرفته‌ی این ساعت‌های هوشمند، مدل‌های اولترا نسبت‌به مدل‌های بالارده‌ی سایر محصولات اپل مانند گوشی آیفون و آیپد سهم بازار کمتری دارند.

مدل‌های بالارده در بیشتر محصولات اپل معمولاً یک چهارم یا بیشتر از کل فروش را تشکیل می‌دهند؛ اما گزارش CIRP نشان می‌دهد که اپل واچ اولترا ۲ در سه ماهه‌ی بهار ۲۰۲۴ سهم کمی بالاتر از اپل واچ اولترا داشته است.

اپل واچ SE در بازه‌ی زمانی مشابه سهم بازار ۱۲ درصدی داشته است. با اینکه این مدل، خریدارانی را که به‌دنبال یک گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ برای ورود به دنیای ساعت‌های هوشمند اپل هستند جذب می‌کند، اما به‌شکل قابل توجهی سهم بازار کمتری از مدل‌های گران‌قیمت‌تر دارد.

استراتژی اپل در ارائه‌ی طیف وسیعی از مدل‌ها در قیمت‌های مختلف، شبیه‌به رویکرد خود با آیفون و آیپد است. بااین‌حال، تفاوت‌های قابل توجهی در رفتار مصرف‌کننده مقابل این محصولات وجود دارد.درحالی‌که مدل‌های پریمیوم آیفون و آیپد اغلب سهم بیشتری از فروش را به خود اختصاص می‌دهند، خط تولید اپل واچ عملکرد قوی‌تری در مدل‌های میان‌رده‌ی خود دارد.

گزارش CIRP نشان می‌دهد که سری ۸ و سری ۹ از نظر قیمت و ویژگی‌ها به‌عنوان یک گزینه‌ی میان‌رده قرار گرفته‌ و برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر هستند؛ در حالی که مدل‌های اولترا، باوجود قیمت بالاتر و قابلیت‌های پیشرفته‌تر، برای بخش کوچکتری از بازار جذاب هستند. مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر اپل واچ SE و اپل واچ نایک حتی خریدار کمتری نسبت به مدل‌های لوکس و گران‌قیمت‌تر اپل واچ‌ دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ