لزوم سرمایه‌گذاری دراقامتگاه‌های بوم‌گردی آذربایجانشرقی

اقتصاد ایران: تبریز-معاون سرمایه‌گذاری میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، کیومرث کریمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی آذربایجان شرقی را یکی از محورهای مهم بسته‌های فوق عنوان و اظهار کرد: بسته‌های ویژه سرمایه‌گذاری محرک اصلی رونق گردشگری استان است.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، ارائه بسته‌های ویژه به سرمایه‌گذاران را به عنوان راه‌حلی برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری دانست و افزود: باید تلاش‌های گسترده‌ای برای جلب و جذب سرمایه گذاران در این حوزه به انجام برسد.

کریمی افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش بیکاری و رشد درآمد در کنار رشد صنعت گردشگری و توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته را از پیامدهای حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان برشمرد و یادآور شد: این اقدامات می‌تواند آذربایجان‌شرقی را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کند که به نوبه خود موجب افزایش درآمدها در توسعه این خطه از ایران اسلامی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ادامه داد: معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در نظر دارد علاوه بر توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، فرآیند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را نیز با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری ویژه تسهیل کند.

کریمی گفت: با ارائه ۹۰ بسته سرمایه گذاری فرصت‌های کم‌نظیری در آذربایجان‌شرقی ایجاد خواهد شد و زیرساخت‌های گردشگری استان بیش از پیش در امر جذب گردشگران داخلی و خارجی موفق‌تر می‌شود.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی با تنوع طبیعی و فرهنگی یکی از مناطق پرظرفیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به ویژه اقامتگاه‌های بومگردی است که مناطقی همچون جنگل‌های ارسباران کلیبر، روستای تاریخی کندوان اسکو، زنوزق شهرستان مرند و طبیعت بکر مراغه نمونه‌هایی از مناطق مستعد سرمایه‌گذاری بومگردی هستند که لازم است در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، روند سرمایه‌گذاری در آن‌ها به صورت ویژه‌ای تسهیل شود.

کریمی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی می‌تواند علاوه بر توسعه صنعت گردشگری، نقش مهمی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال ایفا کند و در نهایت به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و امکانات رفاهی موجود کمک کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ