موبایل های جدید گوگل با هوش مصنوعی درصف عرضه

اقتصاد ایران: گوگل از نسل آینده موبایل های پیکسل یعنی پیکسل ۹(۷۹۹ پوند)، پیکسل ۹ پرو(۹۹۹ پوند) و پیکسل ۹ پرو ایکس ال(۱۰۹۹ پوند) که مجهز به هوش مصنوعی هستند، رونمایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علاوه بر این دستگاه ها از پیکسل ۹ پرو فولد با قیمت ۱۷۴۹ پوند رونمایی شده است. تمام دستگاه های جدید گوگل مجهز به دستیار هوش مصنوعی موبایل هستند و به همین دلیل قابلیت های هوش مصنوعی مختلفی دریافت کرده اند. موبایل های هوش مصنوعی گوگل اکنون قادر به انجام فعالیت های مختلف از تولید دستور غذا براساس محتویات یخچال تا افزودن افراد به عکس های سلفی هستند.

پیکسل ۹ موبایل پایه این سری است و گوگل مدعی شده یک بار شارژ دستگاه عمر طولانی تری دارد. نمایشگر ۶.۳ اینچی آن نیز اندکی بزرگتر از نمونه قبلی است و گوگل مدعی شده ۳۵ درصد درخشانتر نیز است. پشت دستگاه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نصب شده است. اما علاوه بر آن یک دوربین ۴۸ مگاپیکسل اولترا واید نیز پشت پیکسل ۹ نصب شده است. باتری آن نیز بزرگتر و سریع تر از نسخه های قبلی است و شرکت سازنده ادعا می کند عمر شارژ آن یک روز است و دستگاه در کمتر از نیم ساعت ۵۵ درصد شارژ می شود.

در کنار این موارد تراشه تنسور G۴ گوگل با ۱۲۸ گیگا بایت RAM داخل موبایل به کار رفته است. این تراشه نه تنها سرعت موبایل را افزایش داده بلکه عملکرد آن در انجام فعالیت های روزمره را با کمک قابلیت های جدید هوش مصنوعی بهبود بخشید است.

گوگل اعلام کرد تراشه مذکور با همکاری شرکت دیپ مایند طراحی شده و برای به کارگیری پیشرفته ترین مدل های هوش مصنوعی ارتقا یافته است.

از سوی دیگر دستگاه پیکسل ۹ پرو ظاهری ظریف و باریک دارد اما نمایشگر آن اندکی درخشانتر و حافظه دستگاه اندکی ارتقا یافته تر و همچنین دوربین آن قدرتمندتر از نسخه های قبلی است. موبایل پیکسل ۹ پرو ایکس ال دقیقا همان خصوصیات نسخه پرو را دارد اما اندازه آن اندکی بزرگتر است. به همین دلیل نمایشگر این دستگاه ۶.۸ اینچی است که میزان درخشندگی آن حتی از آیفون ۱۵ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچ نیز بیشتر است.

گوگل مدعی شده دوربین های به کار رفته در این ۲ دستگاه بهترین سیستم های تولید شده هستند. تنظیمات ۳ تایی دوربین پشت دستگاه تصاویری با کیفیت بالا و قابلیت زوم خارق العاده همراه ثبت ویدئو ۸K برای کاربران ارائه می کند.

دوربین سلفی این دستگاه ها نیز ۴۲ اینچ است که کیفیت بالاتری دارد و میزان دید آن وسیع تر از هر موبایل پیکسل دیگر است.

این ۲ دستگاه نیز مانند پیکسل ۹ مجهز به ابزارهای هوش مصنوعی جدید هستند. در هر دو آنها تراشه تنسور G۴ همراه ۱۲۸ گیگابایت RAM به کار رفته است.

کاربرانی که یکی از این ۲ دستگاه را بخرند، به رایگان می توانند از طرح One AI گوگل به مدت یک سال استفاده کنند و از سرویس های هوش مصنوعی پیشرفته تری بهره ببرند.

همچنین گوگل پس ازماه ها انتظار پیکسل ۹ پرو فولد را عرضه کرده است. این دستگاه یک نسخه ارتقا یافته و پیکسل فولد است که شرکت ژوئن سال گذشته رونمایی کرد. اما این دستگاه تفاوت های زیادی با تمام موبایل هایی دارد که گوگل تاکنون عرضه کرده است. با توجه به نمایشگرهای داخلی و خارجی، این ابزار می تواند به عنوان یک موبایل یا تبلت استفاده شوند.

دستگاه هنگامیکه بسته است یک نمایشگر خارجی ۶.۳ اینچی دارد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ