رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین عنوان کرد:

ایران مقصدی بکر با فرهنگ غنی برای گردشگران خارجی

اقتصاد ایران: رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین می‌گوید ایران برای گردشگران خارجی یک مقصد بکر و جذاب با فرهنگی غنی و آثار تاریخی بسیار است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد حسین انصاری رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان علاقه‌مندی گردشگران بوسنیایی برای سفر به ایران گفت: علاقه‌مندی گردشگران بوسنیایی برای بازدید از مناطق توریستی ایران رو به رشد است؛ آنچنان که در سال ۲۰۲۳ تنها یک آژانس گردشگری از بوسنی و هرزگوین، دو تور به مقصد ایران برگزار کرد، در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی جاری نیز تعداد چهار آژانس گردشگری، شش تور سفر به ایران برپا کردند.

وی به عوامل افزایش سفر گردشگران بوسنیایی به ایران اشاره کرد و افزود: به گفته مدیران آژانس‌های گردشگری، دو عامل اصلی در افزایش این استقبال نقش داشته و دارد. اول، لغو روادید یک طرفه از سوی ایران برای شهروندان بوسنیایی که سفر به ایران را بسیار آسان‌تر کرده است. دوم، تأثیرگذار بودن سفر فعالان فضای مجازی از بوسنی به ایران و انعکاس تصویری مثبت از کشورمان در رسانه‌ها و افکار عمومی بوسنی.

رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین در ادامه گفت: برگزاری تور به مقصد ایران برای آژانس‌های آنان به طور متوسط ۲۵ درصد سود دارد. اما هزینه بالای بلیط پرواز و عدم وجود پرواز مستقیم یکی از چالش‌های اصلی‌شان محسوب می‌شود. با این حال قیمت پایین هزینه‌های داخل ایران و از سویی آشنایی تدریجی آژانس با بازارمان، سبب برقراری تعادل در قیمت تورها شده است.

انصاری گفت: هم‌اکنون تورهای ده روزه سفر به ایران با قیمتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۷۰۰ یورو برگزار می‌شود که برای بخش قابل توجهی از مردم بوسنی غیرقابل دسترسی است. ایران یک مقصد بکر و جذاب با فرهنگی غنی و آثار تاریخی بسیار است. کیفیت اقامتگاه‌ها و هماهنگی‌های داخلی در سطح بالایی ارزیابی شده است. اما مشکلاتی نظیر حمل پول نقد و بین‌المللی نبودن منوی رستوران‌ها پیش روی شهروندان خارجی وجود دارد.

وی ادامه داد: وجود برخی تبلیغات منفی علیه کشورمان یکی از تهدیدهای موجود بر سر راه توسعه بازار گردشگری‌مان است. تصویر غیرواقعی و منفی که از سوی رسانه‌های خارجی از ایران منعکس می‌شود و از سویی التهابات سیاسی خاورمیانه از اصلی‌ترین این تهدیدها به شمار می‌آید؛ آن‌چنان که به عنوان گاه سبب لغو برپایی برخی تورها به مقصد کشورمان می‌شود، اتفاقی که چهار مورد آن را بهار سال جاری شاهد بودیم.

رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین با اشاره به برخی راه‌کارها برای بهبود و توسعه گردشگری بین ایران و بوسنی گفت: با کاهش قیمت تورها امکان جذب جوانان بیشتر و ازسویی طبقه متوسط فراهم می‌شود. همچنین باید منابع اطلاعاتی مورد تأیید، به زبان مقصد و یا سایر زبان‌های بین‌المللی تقویت شده و از سویی فعالان فضای مجازی بیشتری به ایران اعزام شوند. حتی می‌توان تسهیلات تشویقی ویژه‌ای نیز برای آژانس‌های برگزار کننده تور به مقصد ایران در نظر گرفته شود.ایجاد پرواز مستقیم هم قادر به کاهش هزینه سفر به ایران و توسعه این بازار شود.

انصاری در پایان درباره ارزیابی‌اش از آینده گردشگری ایران در بوسنی گفت: با توجه به روند رو به رشد فعلی و در صورت انجام اصلاحات پیشنهادی، آینده روشنی برای گردشگری ایران در بوسنی می‌توان متصور بود. ایران به عنوان مقصدی جذاب و متفاوت، پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران بوسنیایی دارد و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان این بازار را به طور قابل توجهی توسعه داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ