دبیر ستاد نانو و میکرو:

دولت تعاملات علم و فناورانه با جهان را تسهیل کند

اقتصاد ایران: دبیر ستاد نانو و میکرو گفت: از دولت چهاردهم این انتظار می رود که تعاملات علمی و فناوری با دنیا تسهیل شود تا داد و ستاد روان‌تری با دنیا داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عماد احمدوند  با اشاره به اینکه کشور طی ۲ دهه گذشته در حوزه توسعه علمی و فناوری رشد خیلی خوبی داشته است، اظهار کرد: دولت های مختلف، علی رغم تفاوت ها در جهت گیری ها و در مدیریت مباحث داخلی داشتند، اما تقریبا همه در زمینه توسعه علم و فناوری هم راستا و هم جهت بوده اند و این باعث شده ما سیر نسبتا خوبی را در زمینه توسعه فناوری در کشور داشته باشیم به طوری که توسعه فنی و توسعه محصولات جدید دانش بنیان در دو دهه گذشته به ادبیات قالب هم مدیران و هم تقریبا صنایع تبدیل شده است.

دبیر ستاد نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه در سال های گذشته رشد خوبی را در ایجاد کسب و کارهای نو، ایجاد شرکت های دانش بنیان و ارتباطات آن ها با بدنه صنعتی کشور شاهد بودیم، گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان نانو آن هایی که تاییدیه محصول از ستاد نانو دارند، نزدیک ۳۹۰ شرکت رسیده است.

احمدوند بیان کرد: در مسیر توسعه فناوری و دانش در کشور، ما به جایی رسیده ایم که قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب شد و این بلوغ بدنه علمی و فنی کشور را نشان می دهد و الان از شرکت ها و نهادهای مرتبط با توسعه علم و فناوری انتظار می رود که به حل مسائل کلان کشور کمک کنند. ظرفیت علمی و فنی در حوزه هایی مثل ناترازی آب، انرژی و ارتقا سطح سلامت با تمرکز بر حوزه پیشگیری نسبت به درمان، وجود دارد و در این زمینه ها انتظار این است که شرکت ها ارتباط قوی تر و جدی تر با صنایع و با بدنه مردم داشته باشند و به حل مساله بپردازند.

وی ضمن بیان این مطلب که از دولت چهاردهم انتظار این است که زمینه ارتباط صنایع با دانش بنیان‌ها را تقویت کند، گفت: اکوسیستم دانش بنیان در کشور تا حدودی شکل گرفته است و انتظار از دولت این است که بازارهای وابسته به دولت را در اختیار دانش بنیان ها قرار دهند و تعامل صنایع را که بخش عمده ای از آن ها دولتی اند و یا وابسته به دولت هستند با شرکت های دانش بنیان ها تسهیل کند.

دبیر ستاد نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر تسهیل تعامل ایران با جهان در حوزه علم و فناوری تاکید کرد و افزود: اگر تعاملات ما با سایر کشورها جدی تر، توسعه یافته و تسهیل شود از یک سو باعث می شود که ظرفیت داخل را به بازارهای صادراتی وصل کنیم و هم از ظرفیت سایر نهادهای علمی در کشورهای دیگر بهتر و بیشتر استفاده خواهیم کرد. از دولت چهاردهم این انتظار می رود که تعاملات علمی و فناوری با دنیا تسهیل شود تا داد و ستاد روان تری با دنیا داشته باشیم و در این زمینه اگر دولت بتواند کمک کند، شرکت های دانش بنیان می توانند نقش جدی تری در اقتصاد کشور داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ