مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

صادرات خراسان جنوبی ۲۶۰ میلیون دلار ارزآوری داشت

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات استان از ابتدای امسال از نظر ارزشی بیش از 263 میلیون دلار و از نظر وزنی هم بیش از 875 تن بوده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد کوهگرد شامگاه سه شنبه در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار کرد: عملکرد استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۶۵ درصد و از نظر وزنی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد دو هزار و ۶۰۳ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش بیش از ۵۸ میلیون دلار به وزنی بالغ بر ۴۲۱ تن تشکیل شده که از نظر ارزش ۲۰ درصد و از نظر وزن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی مهمترین کالاهای صادر شده از ماهیرود را کاشی، سرامیک، سیمان، صیفی جات، هیدرو کربن، قیر، تخم مرغ، مصنوعات پلاستیکی، تایر و ام دی اف اعلام کرد.

کوهگرد گفت: این کالاها به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکمنستان و ازبکستان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در چهار ماهه امسال بیش از ۱۱ هزار دستگاه کامیون به ارزش بالغ بر ۴۶۲ میلیون دلار و به وزن ۲۹۰ هزار تن شامل شکر، آرد، روغن خوراکی و… از کشور ترکیه، امارات، روسیه و اندونزی از گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: از نظر تعداد کامیون ۷۱۹ درصد، از نظر ارزش ۷۷۰ درصد و از نظر وزن ۵۵۰ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: عملکرد گمرکات خراسان جنوبی در چهار ماهه ابتدایی سال جاری با افزایش خوبی مواجه بوده است.

مهدی جعفری ضمن تشکر از مرزبانی استان برای برقراری امنیت جهت صادرات کالا از خراسان جنوبی افزود: با نظر استاندار تعدادی از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در نمایشگاه کابل شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تعرفه خدمات در ماهیرود بعد از بررسی لازم مصوب شد اما موضوع اینکه چه کسانی خدمات مورد نظر را در ماهیرود ارائه کنند، در کمیته تخصصی برای تصویب در این کارگروه بررسی و روند غرفه‌های ماهیرود تا ۳۱ مرداد به شکل قبل خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ