دکتر دهقانی فیروزآبادی:

خود را متعهد می‌دانم با معاون علمی جدید همکاری کنم

اقتصاد ایران: معاون سابق علمی رییس جمهور گفت: همان‌طور که معاونان علمی قبلی نهایت همکاری را با بنده داشتند، خود را متعهد می‌دانم تا تمام کمک و مساعدتمان را برای درخشان‌تر شدن این معاونت قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، روح الله دهقانی در مراسم تکریم و معارفه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری که امروز با حضور محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور برگزار شد، با بیان این‌که معاونت علمی جزو دستگاه‌هایی است که حاشیه‌ای ندارد و تنها مسئله اش پیشرفت و توسعه کشور و مخاطب آن، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، ادامه داد: خرسندم که دکتر افشین، فردی فرهیخته و دانشمند برای سکان‌داری این معاونت انتخاب شدند و همان‌طور که معاونان علمی قبلی نهایت همکاری را با بنده داشتند، خود را متعهد می‌دانم تا تمام کمک و مساعدتمان را برای درخشان‌تر شدن این معاونت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های معاونت علمی که معماری و تدبیر آن را مدیون سیاست‌های بلند نظرانه رهبر معظم انقلاب هستیم، بها دادن به توسعه و پیشرفت علم و فناوری است، ادامه داد: دکتر عارف خود از نخستین پایه گذاران بناها و زیرساخت های معاونت علمی هستند و در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت، ستاد نانو و ... نقشی اثرگذار داشته‌اند با این فضا به خوبی آشنایی دارند.

دهقانی با اشاره به چهار دوره تحولی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی طی چهار دوره فعالیت خود، تحولات چشمگیری را تجربه کرده است. در دوره اول، دکتر واعظ زاده در تدوین قانون حمایت از موسسات دانش بنیان در سال ۸۹ نقشی بزرگ داشتند که همین قانون، سنگ بنای اصلی شکل دهی زیست‌بوم فناوری و نوآوری شد؛ جا دارد از زحمات خانم دکتر سلطان خواه نیز که در تصویب قانون و تثبیت معاونت علمی، نقش آفرینی کردند قدردانی کنیم و همچنین از زحمات ۹ ساله دکتر ستاری، مرد بزرگی که زندگی، خانواده، زمان و آبرویش را برای توسعه زیست‌بوم فناوری، نوآوری و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان وقف کرد تشکر کنم. در دوره ایشان، توسعه بسیار خوبی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری شکل گرفت، شرکت‌ها، زیرساخت‌ها و هویت‌های متعدد شکل گرفت و قانون مترقی جهش تولید دانش بنیان با همت ایشان و مدیران مجموعه تصویب و اجرایی شد. من هم در دو سالی که در این جایگاه بودم سعی کردم این مسیر را پر قوت ادامه دهم و تاریخچه ارزشمند معاونت علمی را حفظ کنم.

وی با بیان این‌که قانون جهش تولید یکی از قوانین مترقی در دنیاست، عنوان کرد: به اذعان بسیاری از متخصصین، اگر حداقل ۱۰ سال این قانون را اجرا کنیم، بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی ما به دانش‌بنیان تبدیل خواهد شد و به یکی از کشورهای پیشرو در اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل خواهیم شد.

معاون سابق علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: علاوه بر قانون جهش تولید دانش‌بنیان، معاونت علمی امروز دستاوردهای دیگری نیز دارد از جمله بنیاد ملی علم که نسبت به گذشته حمایت‌های ۱۰ تا ۱۵ برابری از پژوهش‌ها انجام می‌دهد، همچنین سازمان توسعه همکاری های بین المللی که دست گشاده‌ای در توسعه روابط علمی و فناوری بین المللی دارد و می‌تواند در زمینه همکاری‌های فناورانه بین‌المللی، به کشور کمک کند. معاونت علمی در کنار خود بیش از ۸۰ صندوق پژوهش و فناوری و بیش از ۳۰ صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر، بیش از ۱۰هزار شرکت دانش بنیان دارد و در بسیاری از نهادهای اثرگذار و تصمیم‌ساز کشور مانند دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دارای کرسی است.

وی افزود: در معاونت علمی امسال نسبت به سال گذشته تقریب ده برابر منابع بودجه ای داریم که از پروژه های پیشران، منابع قانون جهش تولید، منابع اعتبار مالیاتی، منابع بودجه عمومی معاونت و ... را شامل می‌شود. این فرصتی است که زمینه برای رشد هرچه بیش‌تر زیست‌بوم فناوری و نوآوری فراهم شود به طوری که اشتغال قریب به ۴۰۰ هزار نفری، فروش قریب ۶۰۰هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها که این زیست‌بوم را به یک ابزار بسیار بزرگ توسعه و پیشرفت بدل ساخته، بتواند نقشی اثرگذارتر در رشد و توسعه کشور ایفا کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ