دو خودرو برقی در سبد فروش ایران خودرو قرار گرفت

اقتصاد ایران: شرکت ایران خودرو دو خودروی برقی را به سبد خودرو‌های قابل عرضه خود در طرح فروش اضافه و فهرست کامل ۲۰ بانک عامل برای افتتاح حساب وکالتی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در اطلاعیه شماره دو شرکت ایران خودرو علاوه بر اعلام افزوده شدن دو خودرو برقی به خودرو‌های قابل عرضه، فهرست کامل 20 بانک عامل برای افتتاح حساب وکالتی نیز منتشر شده است.

متمم اطلاعیه شماره یک برای ایجاد شفافیت بیشتر و برخورداری از فرصت یکسان برای متقاضیان در اطلاعیه شماره دو مبنی بر نحوه ثبت درخواست خرید (الویت بندی) برخی محصولات ایران خودرو به این شرح است:

1. با توجه به تاخیر در هماهنگی‌های لازم میان برخی بانک‌های عامل و سامانه در آماده‌سازی بستر حساب وکالتی و مسدودی حساب در روز اول (یک‌شنبه 1403/05/21)، بدینوسیله به منظور برخورداری همه متقاضیان از فرصت یکسان، مهلت تعیین شده برای وکالتی کردن و مسدودی حساب با اضافه شدن یک روز از یک‌شنبه 1403/05/21 تا پایان ساعت 24 روز یک‌شنبه مورخ 1403/05/28 نزد بانک‌های عامل امکان‌پذیر است. به همین نسبت، مهلت ثبت درخواست در سامانه ikcosales.ir از چهارشنبه 1403/05/24 تا پنج‌شنبه 1403/06/01 قابل انجام است. در خصوص متقاضیان طرح فرسوده نیز، آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت ستاد نوسازی خودرو‌های فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR تا پایان ساعت 24 یک‌شنبه 1403/05/28 است.

2. ممکن است انتقال اطلاعات حساب وکالتی و مسدودی کامل وجه از سوی بانک‌ها در مورد متقاضیان عادی و اطلاعات متقاضیان طرح فرسوده از سایت ستاد نوسازی خودرو‌های فرسوده به سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) از 48 تا 72 ساعت فاصله زمانی داشته باشد؛ لذا متقاضیان محترم برای ثبت درخواست باید حداقل 72 ساعت بعد از مسدودی حساب و یا ثبت اطلاعات در سایت ستاد نوسازی، به سامانه ikcosales.ir مراجعه کنند. ایران خودرو مسوولیتی در قبال ثبت نکردن یا انتقال اطلاعات متقاضیان از سایر مراجع ندارد.

3. متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشمول ضوابط نداشتن خرید در 48 ماه گذشته در طرح‌های عادی و برخوردار نبودن از پلاک فعال نیستند، لذا مطابق قانون فوق، مادران مشمول این قانون، حق انتخاب یک خودرو ایرانی را دارند و افرادی که قبلا با استفاده از این قانون یک دستگاه خودرو از خودروسازان دریافت کرده باشند، امکان دریافت مجدد خودرو در این طرح را ندارند و در صورت ثبت درخواست جدید در اولویت‌بندی شرکت داده نخواهند شد.

4. انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام شده به هر طریقی ممنوع است و به وکالت‌نامه‌های صادره در مرحله ثبت درخواست و امتیاز اولویت‌بندی نیز ترتیب اثر داده نمی‌شود. 

5. در خصوص متقاضیان عادی، مبلغ اعلامی در این اطلاعیه در حساب متقاضی به درخواست خود و به صورت اینترنتی یا حضوری در بانک‌های عامل، به ذی‌نفعی شرکت ایران خودرو مسدود می‌شود. در هر زمان که نیاز باشد، متقاضی می‌تواند با اعلام انصراف، مسدودی را رفع و وجه را برداشت کند، اما شرکت در اولویت‌بندی، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت‌بندی خواهد بود و کاهش یا برداشت موجودی به منزله انصراف از فرآیند اولویت‌بندی تلقی می‌شود. 

6. پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی، مسدودی وجه بدون ضرورت مراجعه متقاضی به بانک رفع شده و وجوه مربوط قابل برداشت خواهد بود.

7. ثبت درخواست در سامانه، هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی جهت ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد شرکت ایران خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران خودرو و قطعی کردن ثبت نام، انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران‌خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir شکل می‌گیرد.

8. تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت‌بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران‌خودرو تا پایان سال 1403 است، لذا متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویت‌های اعلام شده قرار گرفته‌اند، حذف شده و قابلیت ادامه فرآیند را نخواهند داشت.

9. دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT به خودرو‌های قابل عرضه اعلام شده در اطلاعیه شماره یک شامل گروه محصولات پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری را اضافه می‌شود.

متقاضیان خرید خودرو‌های برقی نیاز به افتتاح حساب وکالتی و مسدودی مبلغ تعیین شده را ندارند. همچنین مشمول ضوابط نداشتن خرید 48 ماه گذشته در طرح‌های عادی و برخوردار نبودن از پلاک فعال نیستند، اما هر کد ملی تنها امکان ثبت درخواست برای یک‌دستگاه خودرو برقی را خواهد داشت. در صورتی که تعداد تقاضا بیش‌تر از تعداد عرضه باشد، اولویت‌ها به تعداد ظرفیت عرضه تعیین و به خود متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود. 

10. عکس و مشخصات کلی محصولات در سامانه ikcosales.ir و قیمت فروش مصوب در سایت ایران خودرو قابل رویت است. 
 
11. اطلاعات خودرو‌های قابل عرضه به صورت عمومی در سامانه درج می‌شود؛ لذا مشخصات قطعی و کامل خودروی قابل واگذاری در مرحله دوم و در زمان فراخوان و انعقاد قرارداد به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
12. علاوه بر بانک‌های عامل اعلام شده در اطلاعیه شماره یک شامل تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده، بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران، ملی، سرمایه، پاسارگاد، رسالت، پست بانک، سینا، دی، گردشگری، کشاورزی، توسعه تعاون و موسسه اعتباری ملل نیز به فهرست بانک‌های عامل اضافه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ