معاونت علمی نباید وارد منازعات سیاسی شود

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با بیان اینکه معاونت نباید وارد منازعات سیاسی شود، گفت: سیاست من در معاونت علمی این است که تا جایی که می شود، هیچ کجا تصدی گری نکنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشین در مراسم تکریم و معارفه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور که امروز با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در محل معاونت علمی برگزار شد، اظهار کرد: بنده با دکتر دهقانی فیروزآبادی هم دوست هستم هم همکار و سخت‌ترین اتفاقی که در این انتخاب رخ داد این بود که بنده جایگزین ایشان شدم. دکتر دهقانی فردی دانشمند، فریخته، اخلاق مدار و بدون حاشیه هستند.

معاونت علمی نباید وارد منازعات سیاسی شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به اینکه معاونت علمی چه در دوران آقای دکتر ستاری و چه دوره دکتر دهقانی هیچ وقت وارد منازعات سیاسی نشد، افزود: هر کسی در این موقعیت قرار می‌گیرد باید همین اصل را حفظ کند. آقایان عارف و سهراب پور جزو کسانی هستند که تفکر معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان را پایه گذاری کردند که در حال حاضر به بلوغ رسیده است. من خوشحال هستم زمانی معاونت علمی را تحویل می‌گیرم که به بلوغ خودش رسیده است و اگر در دوره بنده پیشرفتی صورت گرفت به همین دلیل بوده و اگر چنین نشد، قطعاً مقصر بنده هستم.

افشین به ذکر خاطره‌ای از معاون سابق علمی پرداخت و گفت: اردوی ورودی‌های جدید دانشگاه شریف در مشهد بود و در آن زمان دکتر دهقانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد بودند و به عنوان سخنران در آن جلسه نکته‌ای گفتند و آن این بود که زمانی که در جایگاه معاون پژوهشی قرار گرفتم، دریافتم که فرهنگ از پژوهش و فناوری می‌گذرد و این حرف، حرف درستی و عمیقی است و اگر می‌خواهیم در جامعه در حوزه‌های مختلف پیشرفت کنیم این سیر از فناوری و تولید علم می‌گذرد.

هیچ کجا تصدی گری نمی‌کنیم

وی با بیان این مطلب که سیاست من در معاونت علمی این است که تا جایی که می‌شود، هیچ کجا تصدی گری نکنیم و ما صرفاً کارمند اکوسیستم نوآوری کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از دکتر پزشکیان برای اطمینان به بنده تشکر می‌کنم و امیدوارم سزاوار این اطمینان باشم. رئیس جمهور در جلسه‌ای که خدمتشان بودم به بنده تاکید کردند که «من فراتر به معاونت علمی نگاه می‌کنم و معاونت باید بال پرواز وزارتخانه‌های دولت، اتاق فکر دولت و پیگیر فناوری باشد».

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اعلام اینکه یک بخش از معاونت علمی را حتماً به بخش دانش آموزی اختصاص خواهم داد، تصریح کرد: بنده معتقدم دانش آموزان، موتور پیشران نیروی انسانی هستند و توسعه کشور از بخش دانش آموزی می‌گذرد و خلاقیت از کودکی رشد می‌یابد و باید به این بخش توجه ویژه ای شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ