آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی فعلا زنده‌اند

اقتصاد ایران: ۲ پروژه موسیقایی در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی تلفیقی طی روزهای اخیر با حضور هنرمندان فعال این عرصه پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، گرچه طی سال های اخیر روند فروش فیزیکی آلبوم های موسیقی نه در ایران که در تمام دنیا تبدیل به فرآیندی تقریبا تشریفاتی شده و گروه ها و هنرمندان فعال عرصه موسیقی عمدتا در قالب ارائه تک آهنگ و مینی آلبوم ها اقدام به فروش آثارشان از طریق پلتفرم ها می کنند، اما هستند هنرمندان و گروه هایی که درکنار دیگر فعالیت های موسیقایی شان اقدام به تولید آلبوم هایی می کنند که در بستر فضای مجازی پیش روی علاقه مندان موسیقی جدی قرار می گیرد.

در چارچوب همین فعالیت ها ۲ مجموعه موسیقایی «کمانه» مشتمل بر بداهه نوازی هایی در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی و «آیینه دنیا» با موسیقی و آواز رضا رستمیان به تازگی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

آلبوم «کمانه»؛ یک گام برای ترویج ویولن ایرانی

آلبوم «کمانه» اثری مشتمل بر بداهه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی با هنرمندی صمد برقی نوازنده ویولن و سیامک برقی نوازنده تمبک است که در قالب یک اثر موسیقایی بی کلام منتشر شده است.

«درآمد»، «پیش درآمد»، «شکسته»، «چهارمضراب بیات ترک»، «مخالف»، «چهارمضراب مخالف»، «سارنگ (تک نوازی تمبک)»، «درآمد سه گاه»، «ضربی»، «چهارمضراب» برخی از قطعات این آلبوم را تشکیل می دهند.

صمد برقی در توضیح این اثر موسیقایی نوشته است: «اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی با ویولن که در قرن اخیر با عنوان «ویولن ایرانی» شناخته می شود اواخر دوره قاجار شکل گرفت. ظهور استاد بزرگ موسیقی ایرانی، ابوالحسن صبا را می توان نقطه عطفی در رشد و گسترش ویولن ایرانی دانست که پس از آن توسط شاگردان این هنرمند از جمله علی تجویدی، مهدی خالدی، حبیب الله بدیعی، پرویز یاحقی، اسدالله ملک و همایون خرم این شیوه نوازندگی در دوران موسیقایی «گل ها» به اوج شکوه و درخشش رسید.

آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی فعلا زنده‌اند/ انتشار ۲ پروژه جدی

این آلبوم ملهم از آثار تمام این استادان و به پاسداشت هنرشان ارائه شده و با توجه به اینکه نوازندگی ویولن ایرانی در چند دهه اخیر با اقبال کمتری از جانب تصمیم گیرندگان حوزه های دانشگاهی و جشنواره های ملی مواجه شده است، امید انتشار این آلبوم گامی هرچند کوچک در جهت احیا و ترویج ویولن ایرانی دارد.»

آلبوم «آیینه دنیا»؛ انتقال یک انرژی خوب به مخاطب

«آیینه دنیا» عنوان دیگر آلبوم جدید منتشرشده در فضای مجازی است که طی روزهای گذشته در قالب یک اثر با کلام با موسیقی و آواز رضا رستمیان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«آیینه دنیا»، «فصل کبود»، «مادر»، «من که رفتم»، «مردم سنگی»، «تجسم رویا»، «چشم انداز»، «سیاه»، «ترانه بی کران»، «شعله های خون»، «مسیر سخت»، «۶۰»، «آخرین مریم» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

در توضیح این آلبوم آمده است:

«رضا رستمیان از جمله هنرمندانی است که نوازندگی گیتار الکتریک را در سن ۱۴ سالگی آغاز کرد و با استفاده از متدهای آموزشی آن زمان توانست به صورت خودآموز به سطح خوبی دست پیدا کند تا جایی که تا سن ۱۹ سالگی در چندین اجرا به عنوان نوازنده شرکت داشت. رستمیان از سال ۱۳۸۳ به صورت جدی تدریس نوازندگی گیتار را شروع می کند و در همین حین به ساخت موزیک و انجام پروژه های موسیقایی می پردازد.

وی در این سال‌ها به چندین مقام کشوری و بین المللی در نوازندگی دست پیدا می کند و در سال ۲۰۱۶ نفر اول مسابقات کشور «روکسون» و جزو ۱۰ نفر برگزیده مسابقات جهانی «مایونس» در سال ۲۰۲۱ می شود.

آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی فعلا زنده‌اند/ انتشار ۲ پروژه جدی

از آثار رستمیان می توان به آلبوم های «الست» و «جهنم دیگر جایی ندارد» اشاره کرد.

تازه ترین اثر رضا رستمیان آلبوم «آیینه دنیا» است که در آن سعی شده با استفاده از ویژگی های موسیقی ایرانی و پرداختن به موضوعاتی امیدبخش و استفاده از شعرهای عمیق و موسیقی بسیار پرانرژی اثری متفاوت خلق شود تا شنونده را نه تنها به فکر فرو برد بلکه انرژی بسیار خوبی به مخاطب منتقل کند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ