همکاری بین بورکینافاسو و ایران در زمینه صنایع دستی

اقتصاد ایران: سفیر بورکینافاسو و معاون صنایع‌دستی امروز با یکدیگر دیدار و درباره تقویت روابط دو کشور در حوزه صنایع‌دستی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کابوره محمدی سفیر بورکینافاسو در تهران امروز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به اشتراکات هنرمندان دو کشور اشاره و بر اهمیت تبادل تجربه در حوزه آموزش و بازاریابی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد هنر در جهان و مراودات اقتصادی، حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی آفریقا در واگادوگو- بورکینافاسو را فرصتی مغتنم و آغازی برای تقویت همکاری دوطرفه و تبادل تجربه عنوان کرد و برگزاری نشست‌های B۲B و B۲C را در راستای تحقق اهداف مشترک مفید دانست.

جلالی با بیان اینکه جوامع دارای پیشینه تاریخی به اقتصاد هنر تمایل دارند، ابراز امیدواری کرد که مشارکت در زمینه آموزش، نمایش و فروش صنایع‌دستی موجب انتفاع طرفین شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ابراز امیدواری کرد که با وجود تمایل و اشتیاق از سوی این کشور آفریقایی فرایند تسهیل حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه و مشارکت اقتصادی و فرهنگی در سایه صنایع‌دستی محقق و موانع تجار از میان برداشته شود.

دیدار سفیر بورکینافاسو با معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی

همکاری در حوزه گردشگری تجربه محور، استفاده از ظرفیت غنی هنرمندان ایرانی در حوزه زیورآلات و نساجی، برگزاری هفته‌های فرهنگی در بورکینافاسو، همکاری در حیطه بازاریابی و سلیقه‌شناسی، روایت‌گری قصه‌های پیش تولید محصولات صنایع‌دستی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

سفیر بورکینافاسو در تهران نیز با تشکر و قدردانی از تقویت روابط بین جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو، ابراز امیدواری کرد روابط در حوزه صنایع‌دستی تقویت شود.

کابوره محمدی هدف خود را از درخواست برای این دیدار ادای احترام و ابراز تمایل کشورش در راستای همکاری بیشتری با ایران در زمینه صنایع‌دستی به خصوص تبادل تجربه اعلام کرد.

وی به مشارکت و حضور هنرمندان طرفین در نمایشگاه‌ها و رویدادهای دو کشور اشاره و برای حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی آفریقا در واگادوگو- بورکینافاسو دعوت کرد و افزود: این نمایشگاه دو سالانه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بین کشورهای آفریقایی است که بیش از ۵۰ کشور آفریقایی در آن شرکت می‌کنند و فرصت مغتنمی برای معرفی هنر هنرمندان صنایع‌دستی ایران خواهد بود.

ابراز تمایل به‌منظور امضای سند یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری و صنایع‌دستی که با استقبال طرف ایرانی روبرو شد از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ