معاون اتاق تعاون ایران خبرداد:

تحویل بیش از ۴۳هزار واحد مسکونی درسال گذشته

اقتصاد ایران: معاون اتاق تعاون ایران با بیان بیش از ۴۰ درصد گردش مالی در حوزه صنعت ساختمان اتفاق می‌افتد و گفت: امروز کمترین آمار افزایش بیکاری در بخش ساختمان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علی مطیع‌جهانی معاون اتاق تعاون ایران در نشست خبری با اشاره به اینکه اهمیت مشارکت‌های اجتماعی و نقش تشکل‌ها در بخش تعاون و خصوصی، به ویژه در صنعت ساختمان، مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: نمایشگاه‌ها به عنوان ویترین اقتصادی و محرک فضای کسب و کار، نقش حیاتی در توسعه اقتصادی دارد و بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور ۶۷۰ شرکت داخلی و خارجی و نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

معاون اتاق تعاون ایران در ادامه تاکید کرد: در حوزه ارتقای نمایشگاه مساله‌های بسیاری وجود دارد و امروزه نمایشگاه در جایگاه حائز اهمیتی قرار دارد؛ همچنین در تیرماه امسال نرخ تورم نقطه به نقطه مسکن نسبت به باقی حوزه‌ها بیشتر بود و در زمینه تولید باید به سمت پیشرفت حرکت کنیم. تمام فعالان حوزه صنعت ساختمان اذعان دارند که برخی تصمیم‌های لحظه‌ای در مسیر تولیدکنندگان مسکن موانع ایجاد می‌کند و یکی از اساسی‌ترین مشکلات حوزه صنعت بی‌ثباتی قیمت‌ها و مصالح ساختمانی است.

این مقام صنفی افزود: بالاترین میزان اشتغال مربوط به حوزه صنعت ساختمان است، زیرا چرخه تولید مسکن بسیار گسترده است و از سوی دیگر این صنعت جز محورهای اصلی توسعه کشور نیز به شمار می‌رود و اهمیت صنعت مسکن موجب شد تا نمایشگاه این حوزه مانند سال‌های گذشته برگزاری شود؛ همچنین صنعت ساختمان با بیش از ۴۰ درصد گردش مالی در کشور و بالاترین نرخ اشتغال، اهمیت زیادی دارد.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل نظر و سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان فراهم می‌آورد و با رونمایی از اپلیکیشن‌های تخصصی، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا به راحتی از بخش‌های مختلف بازدید کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای اتاق تعاون گفت: سال گذشته و در دولت سیزدهم در راستای ساخت واحدهای مسکونی اقداماتی صورت گرفت و ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در بخش تعاون به اتاق تعاون سپرده شد. خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و ۳۰۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن توافق شده است؛ همچنین در سال گذشته بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی تحویل داده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود این روند با قدرت بیشتری در سال‌جاری ادامه داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ