آیفون SE 4 احتمالاً با هوش مصنوعی اپل از راه می‌رسد؛ سلام به رم ۸ گیگابایتی؟

اقتصاد ایران: نسل بعدی آیفون‌های اقتصادی اپل احتمالاً به‌صورت پیش‌فرض قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را پشتیبانی خواهد کرد.

در‌حال‌حاضر، تنها راه موجود برای آزمایش‌کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل، استفاده از نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ است. سری گوشی‌های آیفون ۱۶ نیز در پاییز با پشتیبانی از این ویژگی‌ها عرضه خواهند شد.

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، در خبرنامه‌ی امروز Power On ادعا کرده است که نسل جدید آیفون‌های SE اپل نیز از این قابلیت‌ها بهره خواهد برد. اگر این ادعا درست باشد، رقابت‌کردن با گوشی اپل برای گوشی‌های قاتل پرچم‌دار اندرویدی بسیار سخت خواهد شد.

سری آیفون SE اپل از ابتدا طراحی نسبتاً قدیمی و سخت‌افزار قدرتمند را با قیمتی مناسب دراختیار آن دسته از طرفداران اپل قرار می‌دهد که بودجه‌ی لازم برای خرید پرچم‌داران این شرکت را ندارند؛ مانند آیفون SE 3 که از طراحی مشابه آیفون ۸ بهره می‌برد.

براساس شایعات و اطلاعات افشاشده، ظاهر کلی آیفون SE 4 مشابه آیفون ۱۴ خواهد بود و حتی احتمال می‌رود که به نمایشگر ۶٫۱ اینچی مجهز باشد. طراحی ظاهری این گوشی طراحی قدیمی آیفون‌ها با حاشیه‌های قطور و خمیدگی فریم و دکمه هوم را برای همیشه بازنشسته خواهد کرد.

وجود قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل روی نسل چهارم آیفون SE، از قدرت چشمگیر این گوشی خبر می‌دهد؛ زیرا این قابلیت‌ها روی نسخه‌ی معمولی و پلاس آیفون ۱۵ نیز دردسترس نیستند. همچنین، می‌توان انتظار داشت که در این گوشی از رم ۸ گیگابایتی استفاده شود؛ چراکه این میزان رم یکی از پیش‌نیازهای حداقلی برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل است.

مقاله‌ی مرتبط
  • قیمت آیفون SE 4 احتمالاً کمتر از ۵۰۰ دلار خواهد بود
  • رندرهای آیفون SE 4 از بازطراحی این گوشی درمقایسه‌با نسل قبل حکایت می‌کنند
  • اپل با آیفون SE 4 طراحی آیفون ۷ را بازنشسته می‌کند

آیفون ۱۶ که به‌زودی رونمایی خواهد شد، ویژگی‌هایی مانند دوربین دوگانه‌ی باکیفیت و داینامیک آیلند و اکشن باتن آیفون ۱۵ پرو را خواهد داشت. حال سؤال این است: آیا تنها همین چند برتری کوچک می‌تواند کاربران را قانع کند تا به‌جای خرید آیفون SE 4 پول بیشتری برای خرید آیفون ۱۶ معمولی بپردازند؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد دوربین و سخت‌افزار آیفون SE 4 درمقایسه‌با آیفون ۱۶ و در‌نهایت، استقبال کاربران چگونه این سوال را جواب خواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ