اختصاصی اکونیوز/

گزینه پیشنهادی وزارت دفاع را بیشتر بشناسید

اقتصاد ایران: امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اقتصادایران ،   کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم امروز (یک‌شنبه) طی نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور به مجلس ارسال شد. در این میان «امیرسرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده» برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتخاب شده است؛ وزارتخانه‌ای که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با امنیت ملی کشور ارتباط مستقیم دارد.

برای آشنایی بیشتر با گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور، نگاهی به سابقه و مسئولیت‌های او کرده‌ایم.

سوابق و مسئولیت‌ها

عزیز نصیرزاده (زاده ۱۳۴۳ سراب) سرتیپ خلبان اف -۱۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که هم‌اکنون به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.

نصیرزاده فعالیت نظامی را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد و در جنگ ایران و عراق از خلبانان نیروی هوایی ارتش بود. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ ریاست ستاد نهاجا (معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش) را برعهده داشت و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.

به گزارش اکونیوز، نصیرزاده پس از جنگ در سمت‌هایی چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نهاجا، معاونت اطلاعات نیروی هوایی، معاونت طرح و برنامه نهاجا، معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی (رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش) و جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش، معاونت برنامه و بودجه و مجلس کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته‌است. وی در سال ۱۳۹۱ درجه سرتیپی دریافت کرد.

زندگی‌نامه

عزیز نصیرزاده در سال ۱۳۴۳ در شهر سراب، استان آذربایجان شرقی زاده شد و دوران تحصیلات متوسطه خود را در تهران گذراند. وی در سال ۱۳۶۱ به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش و طی دوره‌های آموزشی در ایران و پاکستان، به گردان تاکتیکی هواپیمای اف -۱۴ پیوست. او از اواسط جنگ ایران و عراق به عنوان خلبان جنگنده اف -۱۴ در چندین مأموریت هوایی شرکت داشت.

مهمترین ویژگی و توانمندها

عزیز نصیرزاده در بیش از ۴۲ سال خدمت خود در کنار تجارب گران‌بهای ۸ سال دفاع مقدس و همکاری با فرماندهان بزرگی همچون سپهبد شهید صیاد شیرازی و شهید ستاری، مسئولیت‌های متخلف و مهمی را برعهده داشته است که شاید از مهمترین این مسئولیت‌های می‌توان به جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش، معاونت برنامه و بودجه و مجلس کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اشاره کرد.

به گزارش اکونیوز، او با استفاده از دانش، تخصص و تجارب فراوانی که در این سال‌ها کسب کرده است و البته ارتباط بسیار خوبی که به اقتضا مسئولیت‌های خود با ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی کل کشور و ستاد کل نیروهای مسلح دارد می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تصدی وزارت دفاع باشد و در صورت جلب اعتماد نمایندگان مجلس و کسب رأی اعتماد بتواند به وظایف اصلی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یعنی برنامه‌ریزی، هماهنگی، پشتیبانی و گسترش توان دفاعی نیروهای مسلح ایران و تجهیز نیروهای دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی را به نحو احسن اجرا کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ