رئیس سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد:

نقش هوش مصنوعی در توسعه مهارت آموزی

اقتصاد ایران: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از برنامه مدون برای نقش آفرینی در تحولات نوین دنیای امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   در ایران، هوش مصنوعی یک حوزه رو به رشد است و در حال توسعه و گسترش است. دولت به توسعه و پیشرفت در این زمینه توجه ویژه‌ای دارد.برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در ایران شامل  صنعت، صنایع مختلف از جمله خودروسازی، الکترونیک، پزشکی، معدن و ... از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندها، کاهش هزینه‌ها، پیش‌بینی تقاضا و بهبود کیفیت استفاده می‌کنند.

در حوزه آموزش نیز هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی نیز به تدریس و تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی اختصاص داده‌اند و دانشجویان نیز در این زمینه فعالیت دارنددر حوزه پزشکی در حوزه پزشکی، هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی تحولات بالینی، تحلیل تصاویر پزشکی و غیره استفاده می‌شود.

به طور کلی، هوش مصنوعی در ایران در حال پیشرفت است و کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد. از جمله می توان به  هوش مصنوعی و آموزش های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد که استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام شود.

*جایگاه پررنگ آموزش های مهارتی در سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران

 مهرداد عظیمی, معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه  در سند نهایی ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران، نقش و اهمیت آموزش های مهارتی به صورت ویژه و ملموس دیده شده است گفت: در چندین بند و محور سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت توجه به مهارت آموزی تأکید شده است.

وی افزود: پررنگ شدن آموزش های مهارتی در این سند، منطبق با بند 17 ماده4 اساسنامه مبنی بر شناسایی تغییرات بازار آموزش مهارتها، فناوریها، شایستگی ها و شیوه های نوین مهارت آموزی در سطح ملی و بین المللی و نیازهای بازار کار فعلی و آتی و مشاغل آینده بوده است.

عظیمی با اشاره به حضور فعالانه و چشمگیر مدیران و کارشناسان سازمان در مراحل تدوین این سند راهبردی گفت: بر اساس سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شورای ملی راهبری هوش مصنوعی کشور عضویت دارند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تبیین اهمیت تطابق آموزش ها با فناوری روز دنیا و فاصله گرفتن از آموزش های صرفاً سنتی گفت: با این هدف و رویکرد، در گام نخست اجرایی و مبتنی بر سند ملی هوش مصنوعی، هم اکنون برنامه آموزش فناوری هوش مصنوعی با هدف توانمندسازی 117 مربی بخش دولتی در حال اجراست.

*افتتاح 31 کارگاه فناوری هوش مصنوعی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر برخورد و حضور فعالانه با موضوع هوش مصنوعی گفت: همزمان با سومین جشنواره ملی مهارت31 کارگاه فناوری هوش مصنوعی در مراکز آموزش فنی و حرفهای دولتی کشور به بهره برداری رسید. وی افزود این کارگاه ها مبتنی بر « طرح آموزش فناوریهای نوظهور و مشاغل آینده برای تحول اقتصاد رقومی» بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ