تربیت نسل آینده کارشناسان برای حل مسائل بریکس

اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد با اشاره به حضور دانشجویان داخلی و خارجی در دوره بریکس وزارت خارجه گفت: امیدوار هستیم در ادامه شاهد تداوم غنای علمی و شبکه سازی در این مسیر باشیم.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در اختتامیه نخستین نشست شبیه‌سازی وزرای اقتصادی و دارایی بریکس گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای گفتگوهای سازنده در مسیری که کشورها در پیمان‌های چند جانبه و مناقشاتی که بین کشورها وجود دارد، تمرکز بر تربیت نسلی از کارشناسان حوزه بین‌الملل، اقتصاد و تجارت است که آنها بتوانند از امروز برای مسائل مهم این پیمان‌ها چاره جویی کنند.

پایان اجلاس شبیه‌سازی بریکس در تهران

وی افزود: براین اساس تعدادی از دانشجویان داخلی و هم فارغ‌التحصیلان بریکس و کشورهای اسلامی پس از آزمون و مصاحبه توانستند در اجلاس شبیه‌سازی بریکس شرکت کنند. با مشارکت بریکس و مرکز مطالعات بین‌المللی وزارت خارجه دوره خوبی برگزار شد و امروز با حضور نمایندگان بریکس و دانشجویان شاهد پایان این دوره هستیم.

وزیر اقتصاد گفت: امیدوار هستیم این اتفاق پایان مسیر نباشد و از جهت غنای علمی و شبکه سازی شاهد تداوم این راه باشیم.

شبیه‌سازی مذاکرات پیچیده برای دانشجویان کشورهای عضو بریکس

محمدحسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل و معاون وزیر خارجه در خصوص این نشست گفت: شبیه‌سازی فرصت عالی برای دانشجویان فراهم کرده است تا بتوانند مذاکرات پیچیده را تجربه کنند. به مانند مذاکراتی که وزرای اقتصادی با آن مواجه شوند. این اتفاق تجربه خوبی برای دانشجویان فراهم خواهد آورد. براین اساس افراد می‌توانند احترام متقابل و اصول مذاکره را فرا بگیرند.

با حضور در این شبیه‌سازی ها دانشجویان مهارت‌های تحریری و مذاکره را یاد می‌گیرند و در عین حال می‌توانند عوامل موثر بر این امر را درک کنند. نمایندگانی از تمامی کشورهای بریکس در تهران حضور دارند. امیدوار هستیم همکاری‌ها و این دوره‌های آموزشی بتواند شکاف‌های دانش عملی و نظری را پر کند. مشارکت کشورها نشان دهنده اهمیت تبادلات بین‌المللی است.

ایده‌ها و دانشی که به دانشجویان می‌تواند در مسیر رشد آنها بسیار کمک کند. این رویداد نشان دهنده اهمیت چند جانبه گرایی و تلاش در این مسیر برای حل چالش ها است. نشان داند که ویژگی‌های لازم برای رهبری پیچیده در روابط بین‌الملل را دارند. تجاربی که در چنین رویدادهایی کسب می‌شود می‌تواند دانشجویان را در این مسیر هدایت کند. تعامل و مشارکت مردمی می‌تواند به رشد آگاهی در این زمینه کمک کند و چشم انداز ها را توسعه دهد. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ