ارتقاء و تقویت زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری

اقتصاد ایران: دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از ایجاد، توسـعه فعالیت و اعتباربخشـی به مراکز نوآوری»، حمایت هدفمند از توسـعه زیرسـاخت‌ها با رویکرد ایجاد زنجیره ارزش در زیسـت‌بوم نوآوری کشـور است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   حمایت از ایجاد و توسعه فعالیت زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری و ایجاد زنجیره ارزش یکی از نیاز‌های اصلی زیستبوم نوآوری است؛ لذا تبدیل حمایت‌های دولتی به یک زنجیره انتقال ارزش که از دولت شـروع شـده و با گذشـتن از صندوق‌های فناوری، پارک‌ها و دانشـگاه‌ها به مراکز نوآوی، شـتاب دهنده‌ها و سـایر زیرسـاخت‌های زیسـت بوم نـوآوری رسـیده و از طریـق آنهـا بـه شـرکت‌های دانـش بنیـان و بخش خصوصـی فناور می‌رسـد از مهمترین اهـداف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان اسـت.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در گفتگو با خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، هدف حمایت از ایجاد و توسـعه فعالیت‌های زیرسـاخت‌های زیست بوم نوآوری را «ارتقاء و تقویت زیرساخت‌ها» خواند و اظهار کرد: این برنامه حمایت در سه بخش مختلف شـامل مراکز نوآوری با ماهیت سـازمان موسـس دولتی ذیل پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشـد، مراکز نوآوری دانشـگاهی، پژوهشـگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مراکز نوآوری با ماهیت سازمان موسس بخش خصوصی، کارخانه‌های نوآوری و شـتابدهنده‌های نوآوری ارائه شده است.

به گفته او، توسـعه مراکز نوآوری ذیل دانشـگاه ها، پارک هـای علم و فنـاوری و سازمان‌های دولتی نقش مهمـی در تبدیل دانش بـه ارزش دارند.

صدری مهر افزود: ایـن مراکـز نوآوری به تیم‌ها و هسـته‌ها اجـازه می‌دهند تـا با همـکاری دولت، دانشـگاه ها، پژوهشـگاه‌ها و پارک هـای علـم و فنـاوری ایده‌های خـود را اجرا کرده و با همراهی خبرگان صنعتی و سـرمایه گذاران خدمـات و محصـولات جدیـدی بـر پایـه دستاورد‌های خـود به بازار عرضه کرده و فعالیت‌های خود را به یک مدل کسـب و کار پایدار تبدیل کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه، رویکرد اصلی در اجرای آیین‌نامه «حمایت از ایجاد، توسـعه فعالیت و اعتباربخشـی به مراکز نوآوری»، حمایت هدفمند از توسـعه زیرسـاخت‌ها با رویکرد ایجاد زنجیره ارزش در زیسـت‌بوم نوآوری کشـور است؛ ادامه داد: حمایت از ایجاد و توسعه ۱۳ مرکز نوآوری دولتی، دانشگاهی و پارکی و پیگیری تکمیل ۵۶ پروژه مرکز نوآوری در دست اجرا از جمله اقدامات صورت گرفته است.

صدری مهر در ادامه به مراکز نوآوری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: حمایت از ایجاد و توسعه مرکز نوآوری بخش خصوصی در قالب پنج توافقنامه به متراژ ۱۵۵۰۰ مترمربع و پیگیـری تکمیـل سه پـروژه مرکـز نـوآوری نـوآوری در دسـت اجرا به متـراژ ۸۰۰۰ مترمربع از جمله اقداماتی است که دفتر در ۱۴۰۲ رقم زده است.

وی ضمن اشاره به اینکه کارخانه‌های نوآوری امروزه نقش بسیار مهمی در ایجاد زیست بوم پویا و نوآور در کشور دارند، اذعان کرد: آنچه که در کارخانه‌های نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌آفریند، ایجاد فضایی برای تجمع موجودیت‌های مختلف زیست‌بوم نوآوری در کنار یکدیگر است. به گونه‌ای که بدون وابستگی‌های بیرونی این موجودیت‌ها بتوانند در کنار یکدیگر فعالیت کرده و به سودآوری برسند.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری ادامه داد: به بیان دیگر، کارخانه‌های نوآوری فضایی جهت استقرار زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری همچون فضای کار اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فناور و دفاتر تحقیق و توسعه فراهم می‌کنند. به همین دلیل، کارخانه‌های نوآوری به عنوان یکی از مهمترین اجزا زیست بوم نوآوری در استان‌های مختلف شناخته می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ