هیئت وزیران تصویب کرد؛

دستورالعمل فوق‌العاده پست تخصصی حقوقی

اقتصاد ایران: هیئت وزیران دستورالعمل فوق العاده پست تخصصی حقوقی را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و با همکاری سازمان‌های اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، و وزارت دادگستری، و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ت) ماده (۱۱۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، دستورالعمل فوق‌العاده سمت تخصصی حقوقی و حمایت قضائی و مشوق‌ها را تصویب کرد. این دستورالعمل با امضای محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور، به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و دستگاه‌ها موظف‌اند از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، اقدامات لازم برای اعمال این فوق‌العاده را انجام دهند.

بر اساس ماده ۱ دستورالعمل، فوق‌العاده سمت مشاغل تخصصی حقوقی در پنج سطح، از ۵۵۰۰ تا ۹۵۰۰ امتیاز، تعیین شده است.

طبق ماده ۳، کارشناسان و مدیران حقوقی که اقدامات آن‌ها منجر به صدور رأی قطعی به نفع دولت نزد مراجع قضائی و شبه‌قضایی شده، یا منافع و اموال عمومی و دولتی را حفظ کرده‌اند، و یا مانع لغو مصوبات دولت در مراجع مربوطه شده‌اند، به تشخیص رئیس دستگاه مربوطه و متناسب با فعالیت در هر پرونده، از مبلغی معادل ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق و مزایای مستمر ماهانه به عنوان حمایت قضائی برخوردار خواهند شد. سقف پرداخت این فوق‌العاده به هر کارشناس و مدیر حقوقی در هر سال حداکثر تا سه ماه حقوق و مزایای مستمر ماهانه است.

بر اساس ماده ۴ دستورالعمل، هر سال حداکثر ۲۵ درصد از کارشناسان حقوقی که در انجام وظایف محوله اقدامات مهم و ارزنده‌ای نظیر تدوین پیش‌نویس لوایح و مقررات، پژوهش‌های کاربردی، تنقیح قوانین و مقررات، مدیریت پرونده‌های دعاوی داخلی و خارجی، تفسیر و ارائه نظریه‌های حقوقی، مستندسازی املاک دولتی و عمومی، حل اختلافات دستگاه‌های اجرایی، تنظیم قراردادها، پیگیری اجرای اصول قانون اساسی و آموزش‌های حقوقی و شهروندی را به انجام رسانده‌اند، به تشخیص رئیس دستگاه مربوطه و متناسب با نوع و ارزش فعالیت، معادل ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق و مزایای ماهانه یا مبلغ ماهانه قرارداد منعقده مورد تشویق قرار خواهند گرفت. این تشویق می‌تواند حداکثر تا ۴ مرتبه در سال اعمال شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ