با امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا؛

طلای جهانی درخشان ماند اما دلار عقب رفت

اقتصاد ایران: قیمت جهانی طلا پس از افزایش زیاد جلسه قبل که با کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده تقویت شد، ثابت ماند، زیرا سرمایه‌گذاران اطمینان داشتند که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را در سپتامبر کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  هر اونس طلا پس از افزایش ۱.۹ درصدی در روز پنجشنبه، تغییر چندانی نداشت و به ۲۴۲۷ دلار و ۷۳ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۴۷۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. با این حال، شمش در این هفته ۰.۶ درصد سقوط کرد.

زین واودا، تحلیلگر بازار در MarketPulse by Oanda گفت چشم‌انداز طلا در میان‌مدت، همچنان مثبت است و احتمال دارد هر افتی به دلیل عوامل زیربنایی اقتصاد کلان کوتاه مدت باشد.

داده‌های بیکاری آمریکا نگرانی‌های مربوط به رکود را کاهش داد و قیمت طلا را افزایش داد. علاوه بر این، نظرات فدرال رزرو در این هفته از این ایده که کاهش نرخ بهره ممکن است در آینده باشد، حمایت کرده است.

دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب‌تر کرد، در حالی که بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری کاهش یافت.

سیاست‌گذاران بانک مرکزی ایالات‌متحده اطمینان دارند که تورم به اندازه کافی کاهش می‌یابد تا امکان کاهش نرخ‌بهره را فراهم کند. آنها نشانه‌های خود را از اندازه و زمان کاهش نرخ‌ها نه از آشفتگی بازار سهام، بلکه از داده‌های اقتصادی خواهند گرفت.

تمرکز سرمایه‌گذاران اکنون به شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده تغییر می‌کند که قرار است در هفته آینده ارائه شود تا اطلاعاتی در مورد مسیر احتمالی سیاست فدرال رزرو داشته باشد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو در یادداشتی گفت ما دیدگاه مثبتی نسبت به طلا به‌عنوان پوششی در برابر آشفتگی داریم. اگر فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ کند، احتمالاً در اوایل ماه آینده، سرمایه‌گذاران از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس به طلا بازمی‌گردند.

رویترز گزارش کرد در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۷.۴۴ دلار و پلاتین ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۲۰.۴۷ دلار رسید و هر دو فلز ضرر هفتگی را ثبت کردند. پالادیوم ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۰۳.۳ دلار رسید، اما افزایش هفتگی را ثبت کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ