چهره متفاوت تیم پرسپولیس با چند جابجایی

اقتصاد ایران: لیست بازیکنان پرسپولیس برای فصل بیست و چهارم تغییرات زیادی داشته است اما این ابهام وجود دارد که آیا نفرات روی نیمکت و داخل زمین جدید می توانند به راحتی جای قبلی ها را پر کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  تابستان فوتبالی کشور رفته رفته با نزدیک شدن بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر گرم می‌شود اما آنچه مشخص است جابجایی بازیکن‌های شاخص در نقل و انتقالات باعث شده تا پیش بینی در خصوص آینده تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها محسوس‌تر از همیشه باشد.

پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به خوبی می‌داند نه تنها باید از عنوان خود دفاع کند بلکه رؤیای قهرمانی در آسیا با فرمت لیگ نخبگان را نیز برای طرفداران خود براورده کند.

مغز تغییر کرد

اوسمار ویه را در دو فصل گذشته تأثیر بسزایی در قهرمانی‌های متوالی این تیم داشت. مرد برزیلی که ابتدا به عنوان دستیار یحیی گل محمدی به کادرفنی پرسپولیس اضافه شد مغز متفکر این تیم بود و پس از جدایی گل محمدی نیز با پذیرش پشت سرمربیگری همه کاره تیم شد تا بتواند لیگ برتر ایران را با امضای خودش فتح کند.

با این حال ویه را تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفت و راهی بوریرام تایلند شد تا باشگاه چاره‌ای جز تغییر سرمربی نداشته باشد. آنها پس از گزینه‌های مختلف بالاخره با خوان کارلوس گاریدو قرارداد همکاری امضا کردند تا همچنان تفکرات یک مربی خارجی روی تیم حاکم باشد.

چهره متفاوت پرسپولیس با چند جابجایی/ هندوانه های دربسته سرخ!

اصلی‌ها رفتند

تابستان پر التهاب پرسپولیس این بار نه تنها با اسم علیرضا بیرانونده عجین شده بود بلکه مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر، عبدالکریم حسن، احمد گوهری، علی نعمتی، مهدی عبدی و وحدت هنانوف نیز تصمیم به جدایی گرفتند تا روزهای سخت مدیرعاملی رضا درویش برای بستن تیمی مناسب بار دیگر پدید آید.

او نه تنها نتوانست بازیکنان اصلی فصل گذشته را مجاب به تمدید قرارداد کند بلکه وارد دعوای حقوقی با بیرانوند پس از ۱۹ میلیارد تومان پرداختی به این بازیکن در طول یک فصل شد تا حالا کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در خصوص میزان جریمه احتمالی و قانونی بودن فسخ یکطرفه بیرو با پرسپولیس و پیوستن او به تراکتور تبریز تصمیم گیری کند.

تور پرسپولیس خارجی شد

درویش پس از جدایی بیرانوند دنبال پر کردن جای خالی او رفت. احمد گوهری با ادعای ایستادن به طور ثابت در چارچوب دروازه پرسپولیس در باشگاه حاضر شد اما باشگاه حاضر نشد قول حضور ثابت به او بدهد تا خیلی زود او نیز جدا شده این تیم محسوب شود. پرسپولیس پس از شکست در مذاکره با محمدرضا اخباری سراغ گزینه‌های خارجی رفت تا بالاخره «الکسی گندوز» به عنوان فرد مورد اعتماد گاریدو با پرسپولیس قرارداد امضا کند. این تیم گلرهای بعدی خود را از بین جوان‌ها انتخاب کرد تا امیررضا رفیعی همچون فصل گذشته به عنوان سنگربان شماره دو و مهرشاد اسدی به عنوان گلر سه برای این تیم در فصل پیش رو باشند.

چهره متفاوت پرسپولیس با چند جابجایی/ هندوانه های دربسته سرخ!

دفاع متناسب با یک حفره

دانیال اسماعیلی فر، وحدت هنانوف و علی نعمتی به عنوان مدافعان کناری سه فصل اخیر همراه با عبدالکریم حسن از پرسپولیس رفتند اما پرسپولیس توانست قرارداد فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی را تمدید کند تا تنها معضل این تیم در حال حاضر نداشتن دفاع چپ باتجربه باشد.

این تیم در حال مذاکره با زولت ناگی و یحیی عطیه الله را پیش می‌برد تا یکی از آنها را بالاخره راضی به بستن قرارداد با پرسپولیس کند.

چهره متفاوت پرسپولیس با چند جابجایی/ هندوانه های دربسته سرخ!

هافبک‌های تلفیقی

گاریدو از نخستین روز حضور در پرسپولیس حساب ویژه ای روی بازیکنان جوان تیمش باز کرده است. حسین حاجی زاده، علیرضا عنایت زاده و سمیر حبوباتی جزو بازیکنان جوان سرخپوشان بودند که گاریدو را امیدوار به حضور در کنار نفراتی همچون سروش رفیعی، یاسین سلمانی، مسعود ریگی، امید عالیشاه، اوستون ارونوف، وحید امیری و… کرد. این تیم در خط میانی با بازگشت فرشاد احمدزاده پس از عملکرد مطلوب با پیراهن سپاهان و همچنین جذب بازیکن آینده داری همچون یعقوب براجعه یکی از بهترین خطوط میانی را در تقابل با مدعیان لیگ برتر خواهد داشت.

مهاجمان کافی برای آقای گلی

علی علیپور پس از چهار فصل دوری از پرسپولیس تصمیم به بازگشت گرفت تا شاید بتواند بار دیگر آقای گلی لیگ برتر را به اسم یک پرسپولیسی کند. این تیم در خط حمله عیسی آل کثیر را نیز به عنوان مهاجم تخصصی در اختیار دارد تا در کنار هافبک‌هایی با میل نفوذ همچن احمدزاده و عالیشاه و امیری برای هر خط دفاعی ترسناک به نظر بیایند. سرمربی اسپانیایی پرسپولیس اسم مهدی عبدی را از هم از لیست بازیکنان خارج کرد تا نشان دهد کیفیت برای او بیشتر از کمیت در هر پست و جناحی است.

چهره متفاوت پرسپولیس با چند جابجایی/ هندوانه های دربسته سرخ!

کار سخت ولی ممکن

قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس در لیگ برتر ایران اعتماد به نفس تیمی آنها را برای تکرار این موضوع در لیگ برتر پیش رو همچنان بالا نگه داشت. این تیم با وجود تمام تغییرها توانسته است بازیکنان خوبی را جذب کند تا همچنان بوی قهرمانی بدهد اما کار سخت آنها براورده کردن آرزوی هواداران در لیگ نخبگان آسیا خواهد بود که باید دید آیا گاریدو با توجه به شناخت از کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند این امر را محقق کند یا پرسپولیس روزهای متفاوتی را نسبت به فصول گذشته طی خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ