طلسم ۱۲ ساله تکواندو شکست؛

صعود شیرین برخورداری به فینال تکواندو المپیک

اقتصاد ایران: چهاردهمین روز از سی و سومین دوره بازی های المپیک پاریس در شرایطی پشت سر گذاشته خواهد شد که کشتی آزاد ایران در انتظار کسب نخستین مدال طلای خود در این دوره از بازی هاست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ورزش ایران در هفته پایانی با کسب چند مدال طلا، نقره و برنز تا حدودی انتظارات را برآورد کرد و امیدوار است در چند روز باقی مانده هم بر تعداد مدال‌هایش اضافه کند.

در چهاردهمین روز این رقابت‌ها ورزشکاران کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی آزاد و وزنه برداری به مصاف حریفان خواهند رفت که حضور حسن یزدانی در فینال و یک قدمی مدال طلا مهمترین اتفاق این روز است.

حضور مهران برخورداری در فینال و قرار گرفتن تکواندو در آستانه کسب سومین مدال می‌تواند غافلگیری روز چهاردهم باشد. هر چند که فینال حسن یزدانی هم سخت و دشوار است و نرسیدن این ملی پوش پرافتخار به مدال طلا هم می‌تواند اتفاق غافلگیرکننده ورزش ایران باشد.

ورزش کشورمان تاکنون توسط مبینا نعمت زاده (مدال برنز - تکواندو)، ناهید کیانی (مدال نقره - تکواندو)، امین میرزازاده (مدال برنز - کشتی فرنگی)، محمدهادی ساروی (مدال طلا - کشتی فرنگی)، سعید اسماعیلی (مدال طلا - کشتی فرنگی)، علیرضا مهمدی (مدال نقره - کشتی فرنگی) صاحب مدال شده است.

گزارش اتفاقات روز چهاردهم ورزش ایران در همین خبر تکمیل خواهد شد...

طلسم ۱۲ ساله شکسته شد/ صعود شیرین برخورداری به فینال تکواندو

مهران برخورداری نماینده تیم ملی تکواندو ایران در وزن ۸۰- کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی به مصاف «سئو گیون وو» از کره جنوبی رفت و با پیروزی ۲ بر یک برابر این تکواندوکار راهی مبارزه فینال شد.

برخورداری که در رقابت‌های گرنداسلم این کره‌ای را شکست داده بود، هر چند راند اول را ۲ به ۴ واگذار کرد اما در راند دوم با اقتدار حریف خود را ۱۳ بر ۹ شکست داد تا کار به راند سوم کشیده شود. در راند سوم هم ملی پوش کشورمان ۱۲ بر ۸ پیروز شد و با برتری ۲ بر یک در مجموع فینالیست شد.

برخورداری دور نخست «جسوربک» از ازبکستان و قهرمان سال ۲۰۲۴ آسیا را دو بر یک شکست داد و در مبارزه دوم و در یک پیکار سخت و نفس گیر برابر «سیمونه آلیسو» از ایتالیا با رنکینگ یک دنیا، دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان، سه طلا و دو برنز قهرمانی اروپا و سه طلا و یک نقره گرندپری ۲ بر یک در راند شماری صاحب برتری شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

‌تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از بازی‌های المپیک تاکنون توسط مبینا نعمت زاده موفق به کسب مدال برنز شده و ناهید کیانی هم موفق به کسب مدال نقره شده است.

آخرین فینالیست ایران در سال ۲۰۱۲ مربوط به حضور محمد معتمد باقری در المپیک لندن بود و پس از ۱۲ سال برخورداری این طلسم را شکست و فینالیست شد. 

جوادی در یک ضرب وزنه برداری ششم شد

رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز (جمعه) با برگزاری رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم در حال برگزاری است و میرمصطفی جوادی نماینده کشورمان در رقابت با ۱۱ وزنه‌بردار به روی تخته رفت و در پایان حرکت یک ضرب با مهار ۱۶۸ کیلوگرم در رتبه ششم قرار دارد. 

میرمصطفی جوادی در حرکت یک ضرب خود ابتدا موفق به مهار وزنه ۱۶۴ کیلوگرم شد. او در دومین حرکت خود درخواست وزنه ۱۶۸ کیلوگرم را داشت که در مهار این وزنه نیز موفق بود. نماینده کشورمان در سومین حرکت در مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم ناموفق بود تا با ۱۶۸  کیلوگرم به کار خود در حرکت یک ضرب پایان دهد. 

در پایان حرکت یک ضرب، کارلوس نازار از بلغارستان با ۱۸۰ کیلوگرم، ییسون لوپز با ۱۸۰ کیلوگرم از کلمبیا و مارین روبو از مولداوی با ۱۷۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. آنتونیو پیتزولاتو با ۱۷۲ کیلوگرم از ایتالیا و آندرانیک کاراپتیان از ارمنستان نیز با ۱۷۰ کیلوگرم در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. 

امامی به نیمه نهایی نرسید

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، یونس امامی در دور اول با نتیجه ۹ بر ۴ از سد فرانک چامیزو، دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا گذشت. وی در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر باکار اندیوم از  گینه بیسائو را شکست داد، اما در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر یک و با ضربه فنی مغلوب کایل دیک، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

امامی برای ادامه کار باید منتظر حضور حریفش در فینال باید تا برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها تلاش کند.

یونس امامی حریف آفریقایی را در کمتر از ۳۰ ثانیه شکست داد

امیرحسین زارع به نیمه نهایی رسید 

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس، در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر دسی از کانادا را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.
 
طاها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه در گروه زارع حضور دارد و احتمال برخورد نماینده کشورمان با این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی وجود دارد.  گنو پتریاشویلی از گرجستان و میسون پاریس از آمریکا در آنسوی جدول حضور دارند.

امیرحسین زارع یکی از شانس های مدال طلای کشتی آزاد ایران

قرعه سخت برای دو کشتی گیر ایران

قرعه‌کشی اوزان ۹۷ و ۶۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد. امیرعلی آذرپیرا در مرحله یک‌هشتم مقابل احمد تاج‌الدینوف، قهرمان روسی‌الاصل جهان و بازی‌های آسیایی از بحرین قرار خواهد گرفت و رحمان عموزاد هم در یک‌هشتم مقابل به مصاف زاین رترفورد دارنده مدال نقره جهان از آمریکا خواهد رفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ