گزارش ظریف ازفرآیند نهایی کردن فهرست کابینه

اقتصاد ایران: معاون راهبردی رئیس‌جمهور درباره جلسه شورای راهبری در حوزه‌های محیط زیست، زنان، رفاه و جوانان گفت: این یک تجربه جدید شفافیت و دموکراسی در مسیر پیچیده و دشوار انتخاب وزراست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به فرآیند انتخاب وزرای پیشنهادی نوشت: پنجشنبه (18 مرداد) روز سنگین و پرچالشی بود. در دیدارهای جداگانه از هشت صبح تا 11 شب، مدیران ستاد تهران و اعضای کمیته‌های بهداشت، نفت و سیاست خارجی، با صمیمیت و صراحت، دیدگاه‌ها و انتظارات خود را بیان کردند.

وی در ادامه مطلب خود با ذکر این نکته که "در جلسه 200 دقیقه‌ای شورای راهبری، گزارش این دیدارها و نیز گفت‌وگو با اعضای کمیته‌های محیط زیست، زنان، رفاه، جوانان، اطلاعات و دیگر نخبگان و فعالان جامعه مدنی را ارائه کردم" خاطرنشان کرده است: اعضای شورای راهبری همچنین گزارش رئیس دفتر رئیس جمهور را از مصاحبه‌های پزشکیان بزرگوار با برخی نامزدها (که به معنی قطعی بودن هیچیک از آنان نیست و بعضاً برای یک مسئولیت با چند نفر مصاحبه شده است) و آخرین وضعیت گزینه‌های عضویت در هیئت دولت را شنیدند و دیدگاه‌های خود را برای انتقال به ریاست جمهوری به ایشان بیان کردند. ‌

ظریف ادامه می‌دهد: همچنین نگرانی‌ها نسبت به برخی شایعات توسط اعضای شورای راهبری بیان شد. ‌لازم است از توجه و حساسیت مردم عزیز نسبت به روند و نتایج تعیین اعضای هیئت دولت قدردانی کنم. این یک تجربه جدید شفافیت و دموکراسی در مسیر پیچیده و دشوار انتخاب وزراست.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور در پایان مطلب خود تاکید کرده است:  بی‌گمان هر تجربه جدیدی با ایرادها و چالش‌های فراوانی روبرو است که مهمترین آن مقاومت در برابر تغییر و باور نداشتن به نوآوری و سپردن کار به جوانان است. ‌خوشبختانه رئیس جمهور محترم با شجاعت و باور به تغییر، نوآوری و جوانان، گام نخست را در این مسیر دشوار و پرفراز و نشیب برداشته‌اند که شایسته قدردانی و سپاس است.

 به گفته شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، اسامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم قرار است روز یکشنبه تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شود. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ