استقرار بیمارستان‌های صحرایی در مسیر زائران اربعین

اقتصاد ایران: کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی، با حضور وزیر بهداشت به سمت مرزهای کشور بدرقه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی و عزیمت پرسنل حوزه سلامت به سمت مرزهای کشور برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار حرم سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع)، صبح پنج‌شنبه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، در این مراسم از فعالیت بیمارستان‌های صحرایی در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: امسال نیروهای اورژانس و بهداشت و درمان کشور در مرزهای ۸ گانه حضور دارند و در مرز خسروی یک مرکز درمانی مجهز علاوه بر مراکز دیگر، راه اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به گرمای زیاد و گرمازدگی زائران، فعالیت این مراکز بسیار اهمیت دارد. یکی از قوی‌ترین سازمان‌های امدادی را در اورژانس کشور داریم که در راهپیمایی اربعین بسیار کمک کننده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در مرزهای ۸ گانه و مسیر اربعین علاوه بر فعالیت بیمارستان‌ها، ۵۷۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و ۲۶ واحد درمانی سیار در خدمت زائران اربعین خواهند بود.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز از فعالیت ۲۷ هزار تخت بیمارستانی، ۱۶ فروند بالگرد اورژانس و ۴ هزار و ۵۰۰ نیروی آموزش دیده در مرزهای ۸ گانه و مسیر اربعین خبر داد و با اشاره به اهمیت نظارت بر مواد غذایی و مسائل بهداشتی در طول مسیر پیاده روی زائران اربعین، گفت: از نجف تا کربلا خدمات سلامت به زائران اربعین ارائه می‌شود تا از بروز بیماری و همه گیری آن در بین زائران پیشگیری شود.

وی افزود: سال گذشته ۳۲۸ کارشناس بهداشت در مسیر فعالیت کردند و ۲ هزار بازدید و بازرسی از مراکز تهیه مواد غذایی و ۶۰ هزار کنترل سلامت آب آشامیدنی صورت گرفت. همچنین ۷۰ تن ماده غذایی معدوم شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ