برخورد شدید با گران فروشی بلیت هواپیما

اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی گفت: با گران‌فروشان بلیت پروازهای اربعین بدون تردید و ملاحظه برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  در هفته‌ای که گذشت رویدادهای مختلفی در حوزه راه و شهرسازی رخ داد که در ادامه به اهم این اخبار اشاره شده است.

برخورد شدید با گران فروشی بلیت هواپیما

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: در دولت سیزدهم توسعه ناوگان هوایی یکی از شاخص‌های اصلی بود و براساس آمار سازمان هواپیمایی کشور تعداد چشمگیری ناوگان وارد کشور شد و توسعه ناوگان در دولت چهاردهم نیز باید ادامه‌دار باشد و واردات هواپیما در تایپ و انواع مختلف برعهده شرکت‌های هواپیمایی سپرده شد و توسعه ناوگان باید به حدی باشد که بیشتر از میزان تقاضای بازار باشد و تا زمانی که میزان عرضه و تقاضای بلیت هواپیما تعادل نداشته باشد، نمی‌توان قانون آزادسازی قیمت بلیت اجرا شود، زیرا اجرای این روش بازار عرضه بلیت را به تعادل نخواهد رساند.

بذرپاش تاکید کرد: ناوگان هواپیمایی کشور از فرسودگی رنج می‌برد، در نتیجه باید شرایط نوسازی ناوگان فراهم شود و نیاز فعلی صنعت هوایی سه برابر ناوگان فعلی است.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: از سوی دیگر با وجود گرمای بی‌سابقه در کشور ایران و عربستان انجام عملیات پروازهای حج قطعاً بسیار دشوار بود، در راستای توسعه خدمات و جلب رضایت مردم باید ناوگان‌های کشور روبه توسعه باشد و موضوع ایمنی پرواز در این صنعت هوایی بسیار حائز اهمیت است و تمام موضوعات دیگر پس‌از ایمنی اولویت خواهد داشت، همچنین در زمینه ایمنی پروازها باید از خدا کمک بگیریم.

به گفته بذرپاش؛ با گران‌فروشان بلیت پروازهای اربعین بدون تردید و ملاحظه برخورد خواهد شد.

سایت‌های گران‌فروش بلیت تعلیق می‌شوند

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی از ابلاغ بخشنامه ممنوعیت نمایش و عرضه بلیت اربعین بالاتر از نرخ‌های تعیین شده به همه دفاتر فروش برخط و دفاتر خدمات مسافرت هوایی منتخب خبر داد و گفت: فروش همه بلیت‌های بازه زمانی اربعین ۱۴۰۳ در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکت‌های دفاتر آنلاین فروش بلیت (‌OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوایی منتخب معرفی شده توسط شرکت‌های هواپیمایی به این سازمان انجام می‌شود.

یازرلو تصریح کرد: بنابراین هرگونه نمایش، عرضه و فروش بلیت بازه اربعین بالاتر از قیمت‌های تعیین شده ذیل بخشنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری تخلف محسوب نی‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه‌داد: با متخلفان برخورد آئین نامه‌ای به صورت تعلیق یک تا سه ماه فعالیت دفتر مختلف و معرفی به مراجع قضائی و سایر مراجع ذیصلاح انجام می‌شود.

اسناد مین‌روبی خط شلمچه - بصره موجود است

سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای ادعا می‌کنند، مین روبی مسیر ریلی شلمچه - بصره انجام نشده است، افزود: روز شنبه هفته جاری شخصاً از منطقه مین‌روبی شده بازدید کردم، برخی از مین‌ها توسط کشور عراق و برخی دیگر را توسط خود ایرانیان جاگذاری شده بود که تاکنون و در مجموع بیش از ۶ هزار انواع مهمات جنگی مانند مین و خمپاره در مسیر این پروژه کشف و به تدریج خنثی یا منهدم شده است.

به گفته صالحی؛ اسناد فرآیند مین‌روبی خط ریلی شلمچه - بصره موجود است.

تنها ۲۷۰۰ اتوبوس برای بازگشت زوار در مرز مهران نیاز است

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که سال گذشته با مصوبه ستاد اربعین، پایانه برکت در مهران به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شد، گفت: اقدامات عمرانی قابل توجهی از جمله ۲۷ هکتار آسفالت، ایجاد مرکز مانیتورینگ، ساخت سکو، خوابگاه رانندگان و سرویس‌های بهداشتی، سایبان و… در پایانه برکت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه روزهای اوج رفت از ۲۵ تا ۲۷ مردادماه و روزهای اوج برگشت سوم تا ۵ شهریورماه خواهد بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود برای روزهای اوج برگشت زوار به حدود ۲۷۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فقط برای پایانه مرزی مهران نیاز است.

آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین تا پایان هفته جاری

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دلیل عدم آغاز پیش فروش بلیت پروازهای اربعین توسط شرکت‌های هواپیمایی چیست، گفت: از روز گذشته (شنبه، ۱۳ مردادماه) دو شرکت ایران‌ایر و ایران‌ایر تور فروش بلیت‌های خود را آغاز کردند و باقی شرکت‌ها نیز در فرآیند اخذ مجوز برای فروش بلیت پروازهای اربعینی هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه تاکید کرد: ۴۰۰ هزار صندلی به صورت رفت و برگشت برای برقراری پروازهای اربعین در نظر گرفته شده که بناست توسط ۱۸ شرکت هواپیمایی انجام شود، البته شرکت‌های هوایی طی همین هفته به مرور زمان به محض دریافت مجوز فرآیند فروش بلیت را آغاز می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بلیت پروازهای اربعین به صورت یکپارچه به فروش نخواهد رسید، بلکه به تدریج در درگاه‌های فروش در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

بلندمرتبه سازی با خانه‌دار شدن مستأجران تعارض دارد

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن  با بیان اینکه بلندمرتبه سازی و تراکم بالا یکی از سرنخ‌های مهم مشکلات کلان‌شهرهای کشور است، گفت: بلند مرتبه سازی پیامدهای منفی جبران ناپذیری در پی دارد و تراکم جمعیتی موجب آسیب به کلان‌شهرها شده، به طوری که هم‌اکنون تراکم جمعیتی تهران چند برابر پایتخت‌های مهم جهان است و تراکم بالا و بلندمرتبه‌سازی پیامدهای منفی بسیار زیادی را در شهرها ایجاد می‌کند.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: با افزایش تراکم جمعیتی و بلند مرتبه‌سازی آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک… موجب کاهش افت کیفیت زندگی عموم شهروندان می‌شود و با بالا رفتن تراکم، رضایتمندی از امکانات و خدمات شهری کاهش پیدا می‌کند، زیرا محیط مناسب برای برآوردن نیازهای انسان‌ها و رشد و بالندگی آن‌ها از بین می‌رود و از سوی دیگر تراکم جمعیتی باید متناسب با خصوصیات اجتماعی، اقتصادی و محیطی محله باشد و به هر میزان که از وضعیت بهینه فاصله بگیرد، نارضایتی‌هایی را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و خدماتی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به موضوعات ذکر شده، بلند مرتبه‌سازی بی ضابطه طی سال‌های آینده پیامدهای جبران ناپذیری در پی خواهد داشت؛ هم‌اکنون در استان تهران و سایر کلان‌شهرها شاهد ساخت بی‌رویه بلند مرتبه سازی هستیم در حالی که گذشته این شیوه ساخت تنها به چند استان و منطقه محدود بود و از سوی دیگر بلند مرتبه سازی بدون چهارچوب مشکلات زیست محیطی را در تهران تشدید کرده است.

فاجعه‌ای به نام بلندمرتبه سازی در نهضت ملی مسکن

فرشید ایلاتی کارشناس مسکن با بیان اینکه بلندمرتبه سازی و تراکم بالا یکی از سرنخ‌های مهم مشکلات کلان‌شهرهای کشور است، گفت: بلندمرتبه سازی در کلان‌شهرها تاکنون از سوی کارشناسان زیادی مورد انتقاد قرار گرفته که رشد شتابان جمعیت و مهاجرت از روستاها به سمت شهرهای بزرگ باعث شد تا بلندمرتبه سازی به عنوان یک راه‌حل برای این بحران مطرح شود، به‌طوری‌که هم‌اکنون بلند مرتبه‌سازی به عنوان نمادی برای کلان‌شهرها به شمار می‌رود.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد بلندمرتبه سازی در کلانشهرها هستیم در صورتی که درگذشته ساختمان‌های بلند برای امور اداری و تجاری استفاده می‌شد، البته یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی بلند مرتبه سازی تخریب محیط زیست خواهد بود، زیرا که در سایه بلند مرتبه سازی شاهد از بین رفتن باغات و فضاهای سبز موجود خواهیم بود که این روند می‌تواند تبعات منفی را در کشور رقم بزند.

این کارشناس مسکن در ادامه افزود: دولت چهاردهم در راستای عمل به تعهد طرح نهضت ملی مسکن نباید به سمت بلند مرتبه سازی حرکت کند، زیرا علاوه بر اینکه تحویل واحدهای مسکونی زمان‌بر خواهد بود و از سوی دیگر اجرای این طرح سرمایه بیشتری از افقی‌سازی صرف خواهد کرد، به عبارت دیگر دولت با اعطای زمین به متقاضیان در روستاها و اعطای تسهیلات به آنها می‌تواند کمتر از یک سال مستأجران را صاحب‌خانه کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تورم مصالح ساختمانی و زمان‌بر بودن ساخت مسکن آپارتمانی، تنها مستأجران با شیوه تدریجی ساخت مسکن طعم‌خانه دار شدن را خواهند چشید؛ در بازاری که قیمت مصالح دارای تورم و تغییر روزانه است؛ عنصر زمان نقش کلیدی ایفا می‌کند. در این رابطه نیز تفاوت محسوسی میان مدت ساخت خانه‌های تک‌طبقه با مدت ساخت ساختمان‌های چندطبقه وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ