دیدار خسروی‌وفا با باخ و اهدا نشان صلح المپیک به ایران

اقتصاد ایران: محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان طی نشستی با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از پاریس، در ابتدای این جلسه رسمی که صبح روز گذشته در هتل رسمی کمیته بین المللی المپیک در پاریس برگزار شده بود، محمود خسروی وفا گزارشی از عملکرد کمیته ملی المپیک در سال گذشته در حوزه رفع چالش‌های بین المللی، همکاری در برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ملی ژیمناستیک، سه گانه و دوچرخه سواری با همکاری IOC و همچنین فعالیت‌های صورت گرفته در ورزش بانوان ارائه کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در ادامه جلسه فوق و در راستای سیاست‌های ورزش کشور جهت رشد و توسعه ورزش زنان در ابعاد قهرمانی و همگانی، طرح پیشنهادی خود را جهت دستیابی به اصل برابری جنسیتی، بخصوص افزایش حضور زنان در عرصه ورزش قهرمانی عنوان نمود تا با انعطاف و پیش بینی‌های لازم راهکارهایی در نظام راهیابی بازی‌ها، مد نظر قرار گیرد تا کشورهای در حال توسعه در زمینه برابری جنسیتی، بتوانند ورزشکاران زن بیشتری را در ترکیب کاروان‌های اعزامی به بازی‌های المپیک داشته باشند که مورد استقبال توماس باخ قرار گرفت.

در ادامه رئیس کمیته بین المللی المپیک(IOC) ضمن آرزوی موفقیت و کسب مدال برای کاروان اعزامی کشومان به المپیک پاریس گفت: اگر چه در این خصوص نمی‌توان با قطعیت وعده تحقق کامل برنامه‌ها را داد اما این موضوع قطعاً در زمان نهایی کردن نظام راهیابی بازی‌های المپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ مورد توجه و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

توماس باخ ضمن ابراز رضایت از افزایش نسبت حضور زنان ورزشکار ایرانی نسبت به ادوار گذشته در ترکیب کاروان و حضور پر رنگ بانوان در مراسم افتتاحیه بازی‌های ۲۰۲۴ اظهار داشت: حمل پرچم توسط ورزشکار زن و مرد بسیار مورد توجه کمیته بین المللی المپیک و جهانیان قرار گرفت.

وی در خاتمه ضمن اشاره به تنش‌های منطقه‌ای بر آرمان، هدف و نقش ورزش در برقرای صلح اشاره کرد.

رئیس کمیته بین المللی المپیک در پایان نشست صمیمی فوق، نشان صلح المپیک را به محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک تقدیم کرد.

در این دیدار رسمی دکترسید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی، سیدفرید فتاحیان مدیر امور بین الملل و عاطفه اسلامیان، مشاور رئیس کمیته ملی المپیک در حقوق بین الملل حضور داشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ