ثروت میلیاردرهای جهان ۱۳۴ میلیارد دلار آب رفت

اقتصاد ایران: در حالی که ترس از وقوع یک رکود اقتصادی دیگر در آمریکا منجر به فروش گسترده سهام در بازار بورس این کشور شده است، ۵۰۰ نفر اول در فهرست ثروتمندان جهان در مجموع ۱۳۴ میلیارد دلار از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از نشنال نیوز، در حالی که ترس از وقوع یک رکود اقتصادی دیگر در آمریکا منجر به فروش گسترده سهام در بازار بورس این کشور شده است، 500 نفر اول در فهرست ثروتمندان جهان در مجموع 134 میلیارد دلار از دست دادند.

این موضوع همچنین نگرانی‌ها را در مورد داده‌های مربوط به اشتغال و فعالیت تولیدی ضعیف در سراسر جهان برانگیخته است.

شرکت‌های مهم فناوری بیشترین ضرر را متحمل شدند و جف بزوس، بنیانگذار آمازون، با کاهش حدود 15 میلیارد دلار از ثروت خود، به دلیل کاهش 8.8 درصدی بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان در روز جمعه، سومین ضرر بزرگ خود را ثبت کرد.

لارنس الیسون، رئیس اوراکل، حدود 5 میلیارد دلار از دست داد، چرا که سهام شرکتش 3 درصد کاهش یافت، در حالی که ثروت هر یک از بنیانگذاران آلفابت (شرکت مادر گوگل) یعنی سرگئی برین و لری پیج، بیش از 3 میلیارد دلار کاهش یافت، زیرا ارزش سهام این شرکت 2.35 درصد کاهش یافت.

مارک زاکربرگ، رئیس شرکت متا، حدود 3 میلیارد دلار از دست داد، زیرا سهام مالک فیسبوک تقریباً 2 درصد کاهش یافت. مایکل دل، بنیانگذار شرکت دل تکنولوژیز نیز حدود 3 میلیارد دلار از دست داد، زیرا شرکتش 5.7 درصد سقوط کرد.

ایلان ماسک، مالک شرکت‌های تسلا و ایکس که ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، تا 6.57 میلیارد دلار از دست داد، زیرا سهام سازنده خودروهای برقی تسلا بیش از 4.2 درصد کاهش یافت.

برنار آرنو، مدیرعامل برند لوکس LVMH، بیل گیتس و استیو بالمر، مدیران سابق مایکروسافت، و وارن بافت، رئیس شرکت برکشایر هاتاوی، که باقی فهرست 10 ثروتمند اول جهان را تکمیل می‌کنند، در مجموع بیش از 7 میلیارد دلار از دست دادند.

فروش گسترده در بازار سهام پس از گزارش وزارت کار ایالات متحده مبنی بر نرم شدن بازار کار آغاز شد، زیرا بزرگترین اقتصاد جهان ماه گذشته تنها 114 هزار شغل اضافه کرد که کمتر از 179 هزار شغل در ماه ژوئن بود.

این رقم بسیار کمتر از انتظارات اقتصاددانان مبنی بر 185000 شغل بود.

در همین حال، نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت و به 4.3 درصد رسید که بالاترین سطح از اکتبر 2021 است.

نیجل گرین، مدیرعامل شرکت مشاوره مالی دی‌ویره گروپ، در این باره گفت: بازارهای مالی جهانی در وضعیت اضطراب شدیدی قرار دارند و شاخص‌های کلیدی با کاهش قابل توجهی مواجه هستند و احساسات سرمایه‌گذاران به سرعت در حال تغییر است.

در همین حال، شاخص S&P 500، 1.8 درصد کاهش یافت که بدترین واکنش روزهای کاری در تقریباً دو سال گذشته محسوب می‌شود و از زمان آخرین رکورد بسته شدن خود حدود 6 درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز بیش از 1.5 درصد کاهش یافت.

نگرانی‌ها در مورد سلامت فعالیت‌های تولیدی در آسیا، اروپا، ایالات متحده و به ویژه چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، بر مشکلات آنها افزود.

گزارشی از تولید ایالات متحده در روز پنجشنبه نشان داد که فعالیت به پایین‌ترین سطح هشت ماهه گذشته رسیده است و ترس از اینکه فدرال رزرو ممکن است در کاهش نرخ بهره دیر اقدام کند را برانگیخت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ