ساخت ۴ خط جدید مترو تهران از سال آینده

اقتصاد ایران: مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: در تلاشیم تا پایان سال جاری تکمیل خطوط ۷ گانه را داشته باشیم و در سال آتی ساخت ۴ خط جدید را شروع کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین وضعیت بهره برداری از خط ۶ متروی تهران صبح امروز توسط اعضای شورای عالی استان‌ها و چند تن از مسئولان شهری مورد بررسی قرار گرفت.

فتحعلی پور مجری خط ۶ متروی تهران صبح امروز در حاشیه بازدید اعضای شورایعالی استان‌ها از روند توسعه خط ۶ مترو با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر از طول این خط با ۱۱ ایستگاه افتتاح شده است، گفت: ایستگاه نجات الهی، ۱۷ شهریور، خراسان و سرباز باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری جمعاً ۶ ایستگاه از این خط افتتاح شده، گفت: براساس برنامه ریزی در سال‌جاری تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده را در دستور کار قرار دادیم. پیشرفت فیزیکی ایستگاه نجات الهی حدود ۶۵ درصد، سرباز ۵۸ درصد، خراسان حدود ۶۲ درصد و ایستگاه ۱۷ شهریور حدود ۳۷ درصد است.

وی در مورد وضعیت بودجه توسعه این خط گفت: بودجه ۵۲۲۰ میلیارد است که حدود سه همت اوراق مشارکت داریم اما در حوزه ثبت سفارش حتماً باید مسائل مالی حل شود که نیازمند کمک و همراهی هستیم.

وی در مورد توسعه جنوبی خط ۶ گفت: ایستگاه چشمعلی، ابن بابویه و میدان حرم را داریم که امید است امسال وارد مدار بهره برداری شوند.

کیلومتراژی که در شبکه متروی تهران طی می‌شود بیش از شش برابر مرزهای آبی و خاکی کشور است

مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران هم در این بازدید گفت: در متروی تهران ۳۰۰ کیلومتر مسیر و بیش از ۱۵۰ ایستگاه داریم. تعداد تردد روزهای عادی با مترو حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر است و بالای دو و نیم میلیون سفر در روز داریم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۹۰۰ حرکت روزانه در متروی تهران انجام می‌شود که اینها حدود ۵۶ هزار کیلومتر پیمایش در روز است. مرزهای ابی و خاکی جمهوری اسلامی حدود ۹ هزار کیلومتر است و این کیلومتراژی که در شبکه متروی تهران طی می‌شود بیش از شش برابر این عدد است. البته در ایام خاص این اعداد بالا و پایین می‌شود.

درستی با بیان اینکه در مترو صاحب ۷ خط هستیم که به جز خطوط شش و هفت مابقی خطوط تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: البته در خطوط ۲ و ۴ بحث توسعه خطوط را نیز دنبال می‌کنیم. به عبارتی تمام برنامه ریزی مدیریت شهری این است که تا پایان سال جاری توفیق تکمیل خطوط ۷ گانه را داشته باشیم و در سال آتی ۴ خط جدید را شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه عنوان کرد: از سال آینده مدل برنامه ریزی ما متفاوت خواهد بود. بابت اینکه طی یک برنامه پنج الی شش ساله اراده مدیریت شهری بر این است که خطوط جدید را به خطوط پایتخت اضافه کند.

درستی در پایان گفت: امیدوارم با تأمین مالی به موقع این اتفاقات سر وقت رخ بدهد و متروی تهران باری از دوش حمل و نقل شهر تهران بردارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ