معاون وزیر میراث فرهنگی:

پیمان‎‎سپاری ارزی صادرات صنایع دستی رفع شد

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تسهیل‎گری و رفع پیمان‎سپاری ارزی را رای صادرکنندگان صنایع دستی در دولت سیزدهم شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  مریم جلالی شامگاه سه‎‌شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در اردبیل، اظهار کرد: از ۴۰۰ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا، بیش از ۳۰۰ رشته در ایران فعالیت می‌کند و هنرمندان و صنعتگران این عرصه سعی دارند تا با تولید، عرضه و صادرات محصولات به تقویت اقتصاد و رونق کسب و کار کمک کنند.

وی تصریح کرد: ما باید از دایره تمرکز فرهنگی در این عرصه بیرون بیاییم و با نگاه اقتصادی و ادبیات کسب و کار به توسعه صنایع دستی در کشور کمک کنیم که این خود هویت و اصالت بیشتر همراه با زنجیره ارزش توانمندی‌های اقتصادی را به همراه دارد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوبه هیأت دولت را مبنی بر واسپاری ارز حاصل از صادرات به خود صادرکنندگان صنایع دستی یادآور شد و گفت: با توسعه و تقویت صادرات می‌توانیم به رونق بازار صنایع دستی کمک کرده و جهش تولید محصولات متنوع را در این بخش شاهد باشیم.

جلالی افزود: تولیدکنندگان و صادرکنندگان مشکلاتی را در حوزه بازاریابی داشتند که در این زمینه نیز فعالیت‌های خوبی را شاهد بودیم و هم اکنون بسیاری از بازارهای جهانی و بین‌المللی به روی فعالان این عرصه باز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار معرفی زنجیره اقتصادی در این بخش، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به فعالان این عرصه با نگاه هویت‎بخشی در نظام زنجیره اقتصادی کمک کرده و سعی می‌کند تا برای استان‌های مختلف در این زمینه اصالت و ارزش تولید با برند مشخص را بدهد.

جلالی در ادامه اضافه کرد: در همین استان اردبیل تولید محصولات ورنی و گلیم شهره جهانی پیدا کرده و تلاش بر این است تا اردبیل را به عنوان شهر صنایع دستی کشور و حتی جهان معرفی کنیم.

وی بیان کرد: این استان در تولید محصولات متنوع صنایع دستی دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر است و تولید صنایع دستی در استان اردبیل با برند مشخص در بازارهای جهانی و بین‌المللی عرضه می‌شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: در دولت سیزدهم با رویکرد اقتصادمحور تلاش کردیم تا از فعالان این عرصه و همچنین صادرکنندگان حمایت کرده و جهش این بخش را با همگرایی و همکاری بیشتر شاهد باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ