شرط بخشش شروین حاجی‌پور از سوی رئیس قوه قضاییه

اقتصاد ایران: سخنگوی قوه قضاییه گفته است که اگر حاجی‌پور نادم باشد و بخواهد از طریق اعاده دادرسی یا اختیارات رئیس قوه قضاییه اقدام کند، این امکان وجود دارد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شروین حاجی‌پور خواننده‌ای است که به‌دلیل فعالیت‌هایش در سال 1401 و به‌اتهام «تحریک مردم به اغتشاشات به‌قصد برهم زدن امنیت کشور»، به تحمل سه سال حبس محکوم شد، چندی پیش خبر رسید که او برای تحمل حبس باید به زندان برود.

صبح امروز سه‌شنبه 16 مرداد 1403 اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده شروین حاجی‌پور، اعلام کرد که حکم زندان وی به‌زودی به اجرا درخواهد آمد. جهانگیر توضیح داد که پس از طی مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، اگر شروین حاجی‌پور یا وکلایش درخواست اعاده دادرسی ارائه ندهند، حکم زندان او بدون تأخیر اجرا خواهد شد.

وی افزود: «برای قطعی و اجرا شدن هر حکم قضایی، مراحل مشخصی از جمله تشکیل پرونده، رسیدگی اولیه و صدور رأی طی می‌شود. در خصوص شروین حاجی‌پور، این فرآیند به‌طور کامل طی شده است و تا کنون هیچ درخواست اعاده دادرسی از سوی وی یا وکلای او به دیوان‌عالی کشور ارائه نشده است.»

سخنگوی قوه قضاییه همچنین تأکید کرد: «اگر حاجی‌پور نادم باشد و بخواهد از طریق اعاده دادرسی یا اختیارات رئیس قوه قضاییه اقدام کند، این امکان وجود دارد، اما در صورت عدم درخواست رسمی، حکم زندان طبق مقررات قانونی به مرحله اجرا درمی‌آید.»

جهانگیر از تمامی دست‌اندرکاران امور قضایی خواسته است تا تنها در چارچوب قوانین حرکت کنند تا از بروز مشکلات و تأخیر در اجرای قانون جلوگیری شود.

پیش‌تر مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که شعبه 42 دادگاه تجدیدنظر استان مازندران برخی از مجازات‌های آمده در حکم بدوی حاجی‌پور را لغو کرده و نیمی از مجازات حبس او را به حالت تعلیق درآورده است، این تصمیم به‌دلیل عدم تناسب مجازات‌های پیشین با وضعیت متهم و جامعه اتخاذ شده است.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ