سه بیماری که سلامت زائران اربعین را تهدید می‌کند

اقتصاد ایران: معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور، با اشاره به تهدیدات سلامت در ایام اربعین، گفت: بخش عمده ای از این تهدیدات توسط زائران اربعین، قابل مدیریت و کنترل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری ساری، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تب دنگی در ایران و کشورهای همسایه گزارش شده است، افزود: تب دنگی از طریق انسان به انسان منتقل نمی‌شود و گونه‌ای از پشه آئدس که در ایران وجود دارد، عمدتاً روز گرد است و گزش بیشتر در ساعات روز به ویژه اوایل صبح و در زمان غروب آفتاب انجام می‌شود.

وی گفت: در صورتی که زائران اربعین برخی نکات ساده و پیشگیرانه را رعایت کنند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند. بهتر است زائران اربعین، پیاده روی را در ساعات شب انجام دهند و در طول روز حتماً باید دست و پاها که مکان گزش پشه آئدس است را به خوبی بپوشانند. همچنین تب دنگی مرگ و میر بالایی ندارد و حدود ۹۸ درصد بیماران بدون اقدام خاصی، بهبود می‌یابند.

نوری ادامه داد: اگر در سفر اربعین دچار تب، لرز، ضعف و بی حالی شدیم ممکن است به احتمال بالا به این سه بیماری مبتلا شده باشیم؛ یکی تب دنگی، دوم بیماری سرخک و سوم نیز کرونا است. سویه غالب کرونا در حال حاضر، مرگ آور نیست و درمان آن عمدتاً به صورت سرپایی است.

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور از شیوع سرخک در عراق خبر داد و گفت: شیوع سرخک در عراق به معنای ابتلای تعداد بسیار زیادی از افراد به این بیماری نیست، بلکه در مورد برخی از بیماری‌ها، تعداد محدود مبتلایان نیز باید جدی گرفته شوند.

نوری تصریح کرد: سرخک یک بیماری تنفسی و واگیردار همانند کرونا است و احتمال انتقال بیماری، نسبتاً بالا است. این بیماری یک دوره کمون یا نهفتگی دارد که فرد هیچ علائمی ندارد و ۴ روز بعد ممکن است دچار علائم و ضایعات پوستی شود که این ضایعات می‌تواند از بالای سر و صورت آغاز شود و به دیگر نقاط بدن، گسترش یابد.

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: توصیه‌ای نداریم که افراد پرخطر و برخی گروه‌های خاص، اصلاً به سفر عتبات عالیات مشرف نشوند بلکه توصیه می‌کنیم که در زمان مناسب‌تری، این سفر معنوی را انجام دهند. این گروه‌ها شامل افراد دارای نقص سیستم ایمنی، مادران باردار، نوزادان و همچنین سالمندان با سن بالا و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، پرفشاری خون است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ