مقام سابق فدرال رزرو: آمریکا در رکود اقتصادی است

اقتصاد ایران: مشاور سابق بانک فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در دالاس در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی هشدار داد که احتمالاً‌ اقتصاد آمریکا در حال حاضر در یک "رکود ساده" قرار دارد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دانیل دی‌مارتینو بوت، مشاور سابق بانک فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در دالاس، روز دوشنبه در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی هشدار داد که احتمالاً‌ اقتصاد آمریکا در حال حاضر در یک "رکود ساده" قرار دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شاخص بسیاری از بازارهای بورس جهان به دلیل ترس از تضعیف اقتصاد آمریکا سقوط کرده است.

بر اساس این گزارش، یک رکود دوره‌ای یا ساده یکی از دو نوع رکود ناشی از مشکل تقاضا است. این رکودها معمولاً پس از دوره‌های اجرای سیاست سخت‌گیرانه مالی که هدفشان مهار تقاضای بیش از حد یا مشکلات تورمی است، رخ می‌دهند.

دی‌مارتینو بوت، مدیرعامل و استراتژیست ارشد شرکت کوئیل اینتلیجنس، تأکید کرد که رکود اقتصادی در آمریکا از حدود اکتبر گذشته آغاز شده است.

وی به تضعیف بازار کار و افزایش پرونده‌های ورشکستگی فصل 11 اشاره کرد. علاوه بر این، وی گفت کاهش قیمت مسکن و افزایش عرضه آپارتمان نشان می‌دهد که این روند ممکن است ادامه یابد.

اقتصاد آمریکا در ماه ژوئیه با کاهش شدید استخدام و افزایش نرخ بیکاری برای چهارمین ماه متوالی، با ضربه شدید نرخ‌های بهره به کسب‌وکارها و خانوارها، با یک چالش غیرمنتظره مواجه شد.

بر اساس گزارش اداره آمار کار آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نرخ بیکاری این کشور از 4.1 درصد در ماه ژوئن به 4.3 درصد در ماه ژوئیه افزایش یافت که بالاترین سطح از زمان آغاز همه‌گیری کووید در سال 2020 محسوب می‌شود.

تعداد بیکاران در سراسر آمریکا 352000 نفر افزایش یافت و به 7.2 میلیون نفر رسید که افزایش قابل توجهی نسبت به 5.9 میلیون نفر ثبت شده یک سال قبل است زمانی که نرخ بیکاری 3.5 درصد بود.

گزارش روز جمعه به نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌ها خیلی منتظر مانده است، دامن زد. نگرانی‌های مربوط به رکود آمریکا روز دوشنبه بازارهای جهانی را تکان داد.

فدرال رزرو روز چهارشنبه گذشته نرخ بهره اصلی خود را در محدوده 5.25 تا 5.50 درصد نگه داشت که بیش از یک سال است در این سطح باقی مانده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اعلام کرد که اولین کاهش نرخ پس از همه‌گیری ممکن است در ماه سپتامبر انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ