حضور ۴۰۰ اتوبوس عراقی برای خدمت‌رسانی به زائران

اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فرآیند واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس به کندی پیش می‌رود، گفت: ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زائرین ایرانی وارد تهران شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (سه‌شنبه، ۱۶ مردادماه) در حاشیه همایش گرامی‌داشت دست‌اندکاران سفرهای حج با اشاره به اینکه پروازهای اربعین امسال از ۲۶ فرودگاه کشور آغاز می‌شود، گفت: برای ایجاد سهولت زائرین ۵ فرودگاه دیگر نسبت به سال گذشته افزایش یافت. همچنین ۳ هزار پرواز به صورت رفت و برگشت برنامه‌ریزی شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آمار، پروازهای اربعین نسبت به سال گذشته رشد داشته و چندین پرواز نیز در قالب پروازهای فوق‌العاده به تعداد پروازها اضافه خواهد شد.

وی افزود: قیمت بلیت هواپیما نیز تصویب شد و هیچ‌گونه شرکت‌هواپیمایی و آژانسی بدون مجوز سازمان هواپیمایی امکان فروش بلیت را ندارد، همچنین سازمان هواپیمایی کشور و تعزیرات نسبت به بازار فروش بلیت نظارت کامل دارند و با سوداگران بازار بلیت برخورد جدی خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بلیت‌های هواپیما به صورت تدریجی به فروش خواهد رسید، گفت: یک سامانه خرید بلیت کاروانی و هیأتی در سازمان هواپیمایی راه‌اندازی شده و متقاضیانی که سفر دسته جمعی می‌روند، امکان خرید بلیت گروهی را خواهند داشت.

حضور ۴۰۰ اتوبوس عراقی برای خدمت‌رسانی به زائرین ایرانی

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: امسال تعداد اندکی واردات اتوبوس انجام شده و در سفرهای اربعین وارد چرخه فعالیت خواهند شد، البته فرآیند مصوبه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس در بروکراسی‌ها به کندی پیش می‌رود.

بذرپاش افزود: حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از کشور عراق به صورت مستقیم از مبدا تهران به زائرین خدمت‌رسانی خواهند کرد و برای جبران کمبود ناوگان اتوبوس از دستگاه‌های ارگان‌های دیگر بهره‌مند خواهیم شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ