رییس صندوق نوآوری و شکوفایی:

اقتصاد دانش بنیان امروز برای کشور یک ضرورت است

اقتصاد ایران: زنجان-رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: فعالیت‌های دانش بنیان بهترین بستر برای اقتصاد مبتنی بر ارزش افزوده، توسعه اشتغالزایی، حفظ نخبگان و مهاجرت معکوس این قشر است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدصادق خیاطیان صبح سه شنبه در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه به ایجاد و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور صورت بگیرد، گفت: فعالیت‌های دانش بنیان بهترین بستر برای اقتصاد مبتنی بر ارزش افزوده، توسعه اشتغالزایی، حفظ نخبگان و مهاجرت معکوس این قشر است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان امروز دیگر انتخاب نیست بلکه ضرورت محسوب می‌شود چرا که فناوری یک رکن اقتدار در کشورها است، افزود: یک دهه پیش ادبیات اقتصاد دانش بنیان در کشور آنچنان جا نیفتاده بود و در یک دهه اخیر اقتصاد دانش بنیان به ادبیات غالب در کشور تبدیل شده است و جزو اولویت‌های کشور محسوب می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: طی یک دهه گذشته حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان، عرضه محور بود و کمتر به سمت به موضوع تفضل و سرمایه گذاری توجه می‌شد ولی با تصویب و ابلاغ قانون حمایت از جهش تولید دانش بنیان، مسیر حمایت از سرمایه گذاری در این حوزه هم باز شده است.

خیاطیان با اشاره به پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، افزود: ۶۲ درصد شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه تولید سنتی و صنعتی در کشور ما از سیستم تأمین منابع مالی بهره مند است، ادامه داد: در حوزه دانش بنیان و فناوری شرایط متفاوت است و اگر با نظام سنتی در تأمین مالی جلو برویم با مشکلاتی مواجه می‌شویم، از این رو صندوق نوآوری و شکوفایی برای پر کردن این خلاء نقش آفرینی می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ