افتتاح اولین خانه فناور محیط زیست در دانشگاه کردستان

اقتصاد ایران: سنندج_اولین خانه فناور محیط زیست با حضور معاون آموزشی و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دانشگاه کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، معاون آموزشی و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیش از ظهر سه شنبه در این آئین بیان کرد: خانه فناوری محیط زیست استان کردستان با هدف ارتقای کیفی پژوهش‌های کاربردی، توسعه شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از همه ظرفیت‌های علمی و همسوسازی توانمندی‌های مختلف (از جمله تحقیقات اساتید، رساله‌ها و پایان نامه‌ها و…) به سمت حل چالش‌های محیط زیستی راه‌اندازی شده است.

نورالله مرادی تصریح کرد: شروع بکار این مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان در راستای تحکیم بیشتر پیوند دانشگاه و حوزه‌ای اجرایی و عمومی محیط زیستی در جهت رفع چالشها و نیازهای مرتبط از طریق بهبود فرایند پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و اجرایی متقابل است.

وی اهمیت ایجاد خانه‌های فناور محیط‌زیست را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: توجه به پژوهش‌های محیط زیستی کاربردی و مسئله محور و حمایت از طرح‌های پژوهشی، طرح‌های پسادکتری، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در اولویت برنامه خانه‌های فناور محیط زیست قرار دارد.

اولین خانه فناور محیط زیست در دانشگاه کردستان افتتاح شد

رونمایی از تابلوی معرفی میش مرغ در دانشگاه کردستان

همچنین در دانشگاه کردستان از تابلوی معرفی میش مرغ رونمایی شد این تابلو به صورت‌های مختلف آموزشی، تبلیغی و سرگرمی برای آشنایی بیشتر مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان انجام شده است.

پرنده میش‌مرغ، که در زبان محلی «چیرگ، میش سی» نیز نامیده می‌شود، یکی از بزرگترین پرندگان ایران و از گونه‌های منحصر به فرد و بسیار مهم جانوری در جهان به شمار می‌آید، در سال‌های اخیر به دلیل محدود شدن زیستگاه‌های طبیعی، شکار بی رویه و اختلال در مناطق زیست و تخم گذاری آن در معرض خطر انقراض بوده و به همین دلیل هم اکنون در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی جهان قرار گرفته است.

استان کردستان یکی از معدود زیستگاه‌های این پرنده افسانه ایست که اداره کل حفاظت محیط کردستان به تمام تمهیدات علمی و عملی درصدد حفاظت و صیانت از این گونه منحصر به فرد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ