متا برای حذف پست تسلیت شهادت اسماعیل هنیه عذرخواهی کرد

اقتصاد ایران: متا پلتفرمز به دلیل حذف اشتباهی پست های تسلیت انوار ابراهیم نخست وزیر مالزی درباره شهادت اسماعیل هنیه، رهبر حماس عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک سخنگوی این شرکت اعلام کرد: متا به دلیل اشکال عملیاتی متاسف است و محتوای مذکور با برچسب خبری دوباره در پلتفرم احیا شده است.

این شبکه اجتماعی آمریکایی حماس را یک سازمان خطرناک طبقه بندی و محتوای مربوط به آن را ممنوع کرده است. متا از شیوه های ترکیبی ردیابی خودکار و بررسی انسانی برای حذف یا برچسب های محتوا برای آن استفاده می کند.

انوار در ۳۱ جولای در حساب کاربری فیس بوک و اینستاگرام خود ویدئویی از تماس تلفنی با مقامات حماس جهت عرض تسلیت درباره شهادت اسماعیل هنیه را منتشر کرد. همچنین او عکسی از آخرین دیدار خود با هنیه در قطر در ماه می سال جاری میلادی همراه یک پیام تسلیت منتشر کرده بود.

این دومین بار بود که متا محتوای یکی از مقامات مالزی را به طور ناعادلانه و تبعیض آمیز حذف کرده بود که سرکوب آزادی بیان نیز به حساب می آید. وزیر ارتباطات مالزی و اعضای دفتر نخست وزیر برای توضیحاتی در این زمینه با نمایندگان متا دیدار کردند.

متا در رویدادی مشابه در ماه می پست های فیس بوکی انوار درباره ملاقاتش با اسماعیل هنیه را نیز حذف و اعلام کرد این اقدام به طور اشتباه انجام شده است.

اکثر جمعیت مالزی مسلمان هستند و از مردم فلسطین حمایت می کنند. دولت این کشور هشدار داده بود اگر متا و دیگر شبکه های اجتماعی محتوای حمایت از فلسطین را مسدود کنند، احتمالا اقداماتی علیه آنها انجام خواهد داد.

به گزارش مهر، متا همچنین پست های کاربران سراسر جهان از جمله ایران و ترکیه درباره شهید اسماعیل هنیه را حذف کرده بود که همین اقدام به مسدودی اینستاگرام در ترکیه نیز منجر شد.

البته این نخستین باری نیست که متا پست های کاربران را بدون پایه و اساس حذف می کند. قبل از آن نیز این شرکت آمریکایی پست های مربوط به شهید سردار قاسلم سلیمانی را در اینستاگرام حذف کرده بود. علاوه بر آن متا پست های کاربران و خبرنگاران در حمایت از فلسطین را نیز حذف کرده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ