در حوزه محصولات پتروشیمی صورت می گیرد؛

سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد دلاری برای افزاش تولید

اقتصاد ایران: یک مقام مسوول گفت: طبق برنامه هفتم توسعه باید برای تولید ۳۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۲۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،علی آقامحمدی رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: امروز ۴۰ میلیون تن فروش داخلی و خارجی محصولات پتروشیمی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار را داریم. ظرفیت اسمی تولید صنعت پتروشیمی نیز ۱۹۶ میلیون تن و ظرفیت عملی را ۷۴ میلیون تن است.

مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری با تاکید بر لزوم استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: ساز و کار و نظام فروش باید منضبط و منسجم شود.

وی گفت: طبق برنامه هفتم توسعه باید روی ۳۵ میلیون تن به ارزش ۲۴ میلیارد دلار و در برنامه هشتم توسعه روی تولید ۵۴ میلیون تن به ارزش ۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی تأکید کرد: بخش خصوصی باید از حالت منفعل‌بودن خارج شود و به گفته مقام معظم رهبری، بخش خصوصی قابلیت تحقق نرخ رشد ۸ درصدی برای کشور را دارد.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری بر همکاری‌های بین‌المللی تأکید کرد و گفت: افزون بر صادرات به کشورهای همسایه باید با آن‌ها شریک هم باشیم، زیرا با شراکت، امنیت کشور نیز افزایش می‌یابد.

آقامحمدی با اشاره به توجه ویژه صنایع به نظام پرداخت حقوق نیروی انسانی با توجه به تورم در کشور با هدف ایجاد آرامش تصریح کرد: ساختار تقویت نیروی انسانی باید به‌منظور توانمندسازی آن‌ها در سازمان‌ها تغییر کند، زیرا اهمیت ویژه‌ای برای توسعه کشور دارد.

وی فعالان صنعت پتروشیمی را از فعال‌ترین نیروهای کشور دانست و بیان کرد: بخش خصوصی باید محوریت توسعه باشد و زمینه‌های فعالیت خود را برای توسعه مشخص کند، از دولت هم در این مسیر درخواست کمک داشته باشد.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی در کشور باید از نهادها جدا شوند، زیرا به زندگی بازنشستگان وابسته هستند و باید با سرمایه‌گذاری انجام‌شده، زندگی بازنشستگان تضمین شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ