۵ دستاورد جهادگران فناوری رونمایی می‌شود

اقتصاد ایران: معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی از رونمایی ۵ طرح فناورانه در چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی صبح امروز در نشست چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: درمیان فعالیت گوناگونی که در ساختار پژوهشی جهاد دانشگاهی انجام می شود، ۵ طرح فناورانه در سالگرد جهاد دانشگاهی و روز سه شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و فرهنگ رونمایی می شود.

وی ادامه داد: در حوزه فنی مهندسی، «طرح فناورانه دستیابی به دانش فنی مته حفاری دندانه ای در ۹ سایز مختلف» رونمایی می شود، جهاد دانشگاهی در تکمیل نیازهای صنعت نفت در زمینه حفاری، از دکل حفاری، دستگاه رانش لوله، پمپ درون چاهی، مته حفاری و اقلام شیمیایی مورد نیاز حفاری، کارهایی انجام داده و با صنعت نفت همکاری نزدیکی دراین زمینه دارد.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی افزود: یکی از پروژه های مورد سفارش صنعت نفت، «مته های حفاری» است که در سالگرد جهاد رونمایی خواهد شد دانش فنی این طرح در جهاد دانشگاهی خوزستان به نتیجه رسیده است.

وی یادآورشد: در حوزه علوم‌پزشکی، «طرح فناورانه بومی سازی تولید صنعتی نوعی کیت سنتز cDNA » رونمایی می شود که این طرح برای طراحی داروهای نوترکیب با استفاده از فناوری های زیستی به کار می رود، درواقع به این کیت نیاز است و می تواند صنعت دارویی کشور را متحول کند این کیت در پژوهشگاه رویان به نتیجه رسیده و طی مراحلی در صنایع مختلف مورد استفاده می شود.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به طرح دیگر جهاد دانشگاهی افزود: در بخش کشاورزی و منابع طبیعی «طرح فناورانه تولید آزمایشگاهی جنین در تکثیر گاومیش ها با خصوصیات برتر ژنتیکی» یکی از طرح هایی است که رونمایی خواهد شد، همان طور که می دانید، جهاد دانشگاهی در حوزه امنیت غذایی، تولید گوشت و محصولات لبنی، فعال است. این طرح فناورانه در گروه پژوهشی جنین‌شناسی و آندرولوژی پژوهشگاه ابن‌سینا انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی طرح فناورانه «توسعه دانش فنی و تولید نیمه صنعتی مکمل‌های ورزشی بر پایه نیازهای تغذیه‌ای ورزشکاران» نیز رونمایی می شود که دانش فنی آن توسط جهاددانشگاهی خراسان رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه علوم انسانی علوم اجتماعی و هنر، نیز یکی از طرح هایی که رونمایی می شود طرح شناسایی موقعیت ها و مصادیق تعارض منافع در دستگاه های اجرایی (در ۴ حوزه بازرگانی (واردات و صادرات)، سلامت، تامین اجتماعی، و صندوق های بازنشستگی، کشاورزی و امور دام) است که این طرح توسط پژوهشگاه علوم انسانی مطالعات اجتماعی، پژوهشکده مطالعات توسعه ایی جهاد انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ