پیوند هنر و ورزش در المپیک؛

شباهت جالب یک عکس با نقاشی قرن نوزدهم

اقتصاد ایران: عکسی که یکی از عکاسان ورزشی از محل برگزاری رقابت دوچرخه سواری المپیک ثبت کرده است شباهت زیادی به یکی از آثار «کلود مونه»، نقاش قرن نوزدهمی فرانسه دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مسابقات دوچرخه سواری مردان بازی های المپیک شنبه (۱۳ مرداد) در منطقه تاریخی و هنری «مونمارتر» برگزار شد و پاریس شاهد یک رویداد بی‌نظیر و هیجان انگیز بود. این منطقه که در قرن نوزدهم پاتوق نقاشان سبک امپرسیونیست بود اینبار از رقابت های دوچرخه سواری پذیرایی کرد.

در این مسابقه، رِمکو ایوِنپوئل، دوچرخه‌سوار مشهور بلژیکی، با هنرمندی تمام مسیر قهرمانی‌اش را از دل این منطقه تاریخی ترسیم کرد و در نهایت در مقابل برج ایفل به خط پایان رسید. این پیروزی در حالی به دست آمد که این منطقه به واسطه حضور تماشاگران علاقه مند به مسابقات دوچرخه سواری با موجی از رنگ‌های نارنجی، قرمز و آبی پوشیده شده بود و منظره‌ای زیبا از رنگ‌ها را پدید آورده بود.

اما ثبت عکسی که از سوی یکی از عکاسان در لحظه رسیدن ورزشکارها به خط پایان گرفته شد به سرعت در فضای مجازی منتشر و مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. این عکس که تلاش و سختی دوچرخه‌سواران در مسیر پرچالش و باریک را به تصویر می‌کشید، مورد تحسین بسیاری قرار گرفت و نمادی از تلاش و پشتکار ورزشکاران شد.

پیوند هنر و ورزش در المپیک/ شباهت جالب یک عکس با نقاشی قرن نوزدهم

اما مهمترین نکته این عکس، شباهت بسیار زیادی است که با یک نقاشی قرن نوزدهم دارد و موجب شد نقاشی‌ای از «کلود مونه»، هنرمند بزرگ فرانسوی سبک امپرسیونیست، نیز دوباره مطرح شد.

این نقاشی به نام «خیابان مونتورگوئی» (۱۸۷۸) جشن ملی فرانسه را با نمایش پرچم‌های سه رنگ این کشور در پنجره‌ها و میان جمعیت به تصویر می کشد و شباهت این صحنه با عکسی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ثبت رسیده است موجب شد دوباره صحبت از ارتباط میان ورزش و هنر در جامعه فرانسه مطرح شود.

پیوند هنر و ورزش در المپیک/ شباهت جالب یک عکس با نقاشی قرن نوزدهم

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ