دکتر زالی:

تعدا تخت های مراقبت ویژه افزایش یافت

اقتصاد ایران: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وزارت بهداشت، مراکز درمانی را موظف کرده ۱۰ درصد از تخت‌های خود را به بخش مراقبت ویژه اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علیرضا زالی، در مراسم افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مهراد با ۱۴ تخت مجهز به استانداردهای فیزیکی و تجهیزاتی، این اقدام سلامت محور را در راستای تعهد بیمارستان به کشور، نظام سلامت و ارتقای سطح خدمت رسانی و افزایش تعداد تخت بیمارستانی، اقدامی ستودنی دانست.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی تخت‌های مراقبت ویژه منفعت اقتصادی قابل توجهی برای بخش خصوصی ندارد، از رویکرد این بیمارستان در راستای توسعه تخت‌های ویژه قدردانی کرد.

زالی، وضعیت بیمارستان مهراد را در زمینه کاهش تخلفات، رفع آلام بیماران، توجه به اعتباربخشی، ملاحظات اخلاقی، سطح بالای مراقبت بیمار و کیفیت مورد تأیید در خدمت رسانی مطلوب توصیف کرد.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، اظهار کرد: توسعه تخت‌های بیمارستانی در بخش خصوصی و راه‌اندازی بخش مراقبت ویژه بیمارستان مهراد، حرکتی انسان‌دوستانه و ملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با بیان اهمیت توجه به حوزه بهداشت، استراتژی بهداشت، توسعه شبکه‌های بهداشت و خدمات بسته‌ای سلامت با محوریت پیشگیری تصریح کرد: در حال حاضر ضرورت وجود نگاه متوازن در حوزه سلامت، اهمیت اقدامات اخیر بیمارستان مهراد را نشان می‌دهد.

زالی با اشاره به اهمیت تعداد تخت‌های مراقبت ویژه است، گفت: از ین رو وزارت بهداشت مراکز درمانی را موظف کرده ۱۰ درصد از تخت‌های خود را به بخش مراقبت ویژه اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه ضریب استاندارد انتظار تخت هفت دهم تا هشت دهم اعلام شده است، گفت: این رقم در تهران با استاندارد فاصله دارد و بنابراین توسعه تخت‌های ویژه از مهم‌ترین نیازهای فعلی مراکز درمانی محسوب می‌شود.

زالی بیان کرد: افزودن ۱۴ تخت مراقبت ویژه به سبد دانشگاهی با تلاش‌های همکاران در بیمارستان مهراد جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه استانداردهای جهانی در حوزه تجهیزات و فضای فیزیکی بیمارستانی دائم در حال تغییر است، طراحی و تجهیزات، فضای فیزیکی، نوردهی، تهویه و پوشش این بخش را مطابق با استانداردهای روز دنیا توصیف کرد.

زالی ضمن تشکر از تلاش‌های کادر بیمارستان مهراد در ارتقای کیفیت ارائه خدمات، تصریح کرد: به همت همکاران و اساتید عالی رتبه، این بیمارستان توشه‌ای گران‌سنگ در حوزه اعتبارات اجرایی سلامت را به دوش دارد.

وی با اشاره به یکی از موضوعات روز عرصه روانشناختی مبنی بر Local Effect یا اثر موضعی و تأثیر نام یک مؤسسه بر روانشناسی جامعه نگر، عنوان کرد: نام، هویت را به ارمغان می‌آورد و باید متناسب با فرهنگ و استراتژی مجموعه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه «مهراد» واژه باستانی و نام یکی از نویسندگان دوره ساسانی است ادامه داد: مهراد از دو واژه «مهر» و «راد» تشکیل شده است؛ مهر به معنای مهتر، بزرگ و نیکو و راد نیز به معنای بخشنده است. مهراد به معنای خورشید درخشان نیز در نظر گرفته می‌شود و این نامگذاری بر مجموعه بیمارستانی انتخابی فکر شده بوده است.

مصطفی محسنی رئیس هیأت مدیره بیمارستان نیز در این مراسم عنوان کرد: بیمارستان مهراد در سال ۱۳۶۱ به همت دکتر اردشیر بابک سمیعی، مطابق با استانداردهای آن زمان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم هیئت مدیره بیمارستان مبنی بر توسعه بخش مراقبت ویژه، بخشی از فضای بلوک زایمان به این بخش اختصاص پیدا کرد و سطح خدمات در بلوک زایمان جدید بیمارستان نیز بدون اعمال هیچ محدودیتی با ۲ اتاق LDR (افزایش یک اتاق LDR) آماده خدمت رسانی است.

محسنی، سختی این پروژه را فعالیت عمرانی همزمان با تلاش برای حفظ کیفیت خدمات به بیماران دانست و گفت: در کنار دو بخش مراقبت ویژه و بلوک زایمان، آشپزخانه بیمارستان نیز به تجهیزات صنعتی مجهز شد و هیچ‌کدام از این فرآیندها اختلالی در روند خدمت رسانی بیمارستان ایجاد نکرد.

وی، ضرورت توسعه بخش مراقبت ویژه را رفع دغدغه مندی پزشکان و جراحان اعلام کرد و گفت: پزشکانی که با بیماران سخت سروکار دارند به امکانات و تجهیزاتی برای به حداقل رساندن مسائل و مشکلات پس از جراحی نیاز دارند. از طرفی افزایش رضایت بیمار و بروز ماندن بیمارستان در دنیای رقابتی امروزی مراکز درمانی از دیگر اهداف پیشبرد این پروژه محسوب می‌شود.

محسنی در پایان اظهار کرد: در بیمارستان مهراد همواره از بضاعت فکری، عملی و مالی در راستای تحقق اهداف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهره‌گرفته می‌شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ