ناامیدی صنعت گردشگری پاریس ازتجارت در المپیک

اقتصاد ایران: صنعت گردشگری فرانسه و بخصوص پاریس که امید زیادی به تجارت پر سود در دوران المپیک داشت در سایه محدودیت‌ها و تدابیر شدید امنیتی در این کشور، امیدش در این باره به ناامیدی بدل شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  روزنامه اتریشی "کوریر" در مطبی نوشت: موانع امنیتی و دسترسی محدود ناشی از برگزاری بازی های المپیک در فرانسه باعث دور شدن انبوه گردشگران از این منطقه شده است. به این ترتیب امیدهای تجارت بزرگ در این بازی های تابستانی برای پاریس برآورده نشده است. در این میان بخصوص رستوران داران و هتلداران در پاریس از تجارت المپیک ناامید شدند.

به آنها وعده بهترین فرصت های تجاری، هجوم میلیون ها گردشگر و یک دوران اقتصادی استثنایی داده شده بود. اما با گذشت حدود یک هفته از شروع بازی های المپیک تابستانی در پاریس، بسیاری از رستوران داران و صاحبان این گونه مشاغل در پایتخت فرانسه از برآورده نشدن این انتظارات بالا شکایت دارند. حتی بسیاری از خسارات هنگفت شکایت دارند و خواهان غرامت از دولت هستند. شهرداری پاریس هم از این امر حمایت می کند.

بسته به منطقه، ارقام تجاری کم و بیش در این منطقه این روزها ضعیف هستند. "سباستین سن پل"، مدیر فروش فروشگاه پرینتمپس در بلوار هاوسمان، گفت: منطقه ساکت و آرام است. رستوران داران همچنین از میزهای خالی در بلوار سن ژرمن، که در واقع مکان مورد علاقه گردشگران است، شکایت دارند.

از طرفی به دلیل نگرانی از فروپاشی سیستم حمل و نقل عمومی محلی از قبل از شرکت ها در این منطقه درخواست شده تا اجازه کار گسترده از خانه را در طول بازی های المپیک از 26 ژوئیه تا 11 اوت و در حالت ایده آل قبل از آن بدهند. دانیل ماچوور، داروساز در نزدیکی اپرای قدیمی پاریس، در این باره گفت: از ابتدای ماه جولای، کل منطقه خالی بود.

اقدامات احتیاطی که حدود یک هفته قبل از مراسم افتتاحیه در 26 جولای انجام شد نیز برای برخی شرکت ها زیان آور بود. دسترسی به مناطق خاصی در مرکز این شهر فقط برای افرادی در دسترس بود که قبلاً برای کد QR به صورت آنلاین درخواست داده بودند. همه نمی خواستند یا نمی توانستند این کار را انجام دهند - رستوران ها و مغازه ها در مناطق مربوطه دچار خسارت شدند.

علاوه بر این، در مجموع 44000 مانع وجود داشت که خیابان‌ها را از 18 جولای از پیاده‌روها جدا می‌کرد تا بهترین حفاظت ممکن را برای مراسم افتتاحیه فراهم کند. برخی از موانع به ارتفاع یک متر هنوز وجود دارند، زیرا دوچرخه سواری جاده ای و ماراتن در بخشی از این شهر می گذرد.

به گفته "فرانک دلوو"، رئیس انجمن هتل ها و رستوران های UMIH منطقه پایتخت فرانسه ، دوره قبل از 26 ژوئیه برای بسیاری از اعضای این انجمن "فاجعه بار" بود. اکنون اوضاع برای امکانات نزدیک به مکان های مسابقه بهتر شده است، چه در برج ایفل، چه در استاددو فرانس در حومه شمالی سن دنیس یا در پارک دو لا ویلت در شمال شرقی پاریس، جایی که یکی از بزرگترین مناطق هواداران است. وی همچنین گفت: در بهترین سناریو، تمام آن‌هایی که در این مناطق هستند 25 درصد کاهش فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارند.

در مجموع، حدود 15 میلیون گردشگر برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک که از 28 آگوست در پاریس آغاز می‌شوند، انتظار می‌رود - بیشتر از چیزی که پاریس معمولاً در سال دریافت می‌کند. اما به گفته دفتر گردشگری، تنها حدود 15 درصد از آنها خارجی هستند.

مهمانان فرانسوی اغلب در خانه دوستان و خانواده اقامت می کنند که اشغال کم هتل ها و آپارتمان های اجاره شده از طریق سکوها را توضیح می دهد. آنها نسبت به مسافرانی که به طور خاص از ایالات متحده آمریکا، چین یا شبه جزیره عربستان می آیند، پول کمتری خرج می کنند.

بنابراین ناامیدی در صنعت گردشگری پاریس شکل گرفته که در غیر این صورت بسیار شکوفا می شد. اما به گفته "یوهانا ولپرت"، استاد بازاریابی در مدرسه بازرگانی Kedge در بوردو، کارشناسان گمان می‌کنند که آنها همچنان از این بازی‌ها، حداقل در دراز مدت، سود خواهند برد: به زعم آن ها تصویر کشور میزبان بهبود یافته است و این به نفع فرانسه خواهد بود و می تواند به مقصد سفر طولانی مدت تبدیل شود.

بازی‌های المپیک2024 در پاریس که در فاصله زمانی 5 تا 21مرداد 1403 برگزار می‌شود، یکی از امنیتی‎ترین مسابقات المپیک است و تامین امنیت این بازی‌ها به‎عنوان یک «چالش بزرگ» برای مقامات فرانسه است. مرخصی نیروهای امنیتی در این دوره کاهش یافته یا محدود شده است تا تمام توان سازمانی نهادهای ذی‌ربط در خدمت این رویداد مهم در فرانسه باشد. برای اجرای بهتر این اهداف، از نیروهای خارجی نیز استفاده می‌شود. در طول برگزاری بازی‌های المپیک پاریس، هر روز بین 35 تا 45هزار پلیس و 18هزار نیروی نظامی، تامین امنیت المپیک را برعهده دارند.

به این ترتیب پاریس، پایتخت فرانسه در سایه تدابیر شدید امنیتی به مناسبت برگزاری مسابقات المپیک 2024 به قلعه‌ای محصور تبدیل شده که ساکنان از این شرایط رنج می‌برند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ