در المپیک هیچ مدالی مفت به دست نمی‌آید

اقتصاد ایران: مربی وزنه‌برداری ایران گفت:اگر وزنه‌برداران با آمادگی ۱۰۰ درصد در المپیک حاضر شوند از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنند شاید بتوانیم مدال کسب کنیم. در میدان المپیک هیچ مدالی مفت به دست نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  حسین توکلی  درباره وضعیت دو ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: جوادی و داوودی دو نماینده وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس هستند که کار بسیار سختی پیش رو دارند. ورزش کلاً غیرقابل پیش‌بینی است و از قبل مدال هیچکس را به آدرس خانه‌اش نفرستادند. باید برای رسیدن به مدال ورزشکار زحمت بکشد و از همه زندگی‌اش را بزند. در ماه‌های پایانی مسابقات المپیک وزنه‌برداران حریفان خودشان را می‌شناسند و هر کسی به خوبی می‌داند وضعیتش به چه صورت خواهد بود.

وی گفت: زمانی که جوادی به مسابقات جهانی ریاض اعزام شد کمتر کسی شانس کسب مدال طلا را در دسته ۸۹ کیلوگرم برای او متصور بود. کسب مدال طلای جهانی خیلی ارزشمند است. مسابقات المپیک پاریس با رقابت‌های جهانی فاصله زیادی خواهد داشت. در این مسابقات وزنه‌برداران با همه توان به میدان می‌آیند. در دسته ۸۹ کیلوگرم، وزنه‌برداران چینی، بلغاری و کلمبیایی جز مدعیان هستند و عملاً مدال را بین خودشان تقسیم می‌کنند. بنابراین کار مصطفی خیلی سخت است اما در مسابقات جهانی ریاض او توانست مدال طلا را از این وزنه‌برداران بگیرد.

مربی وزنه‌برداری ایران عنوان کرد: او باید در مسابقات المپیک با همه توان بجنگد. خدا را شکر شرایط مصطفی خوب است و اعتماد به نفس دارد. ایران هم در وزنه‌برداری عقبه دارد و شرایط فکر کردن به مدال را داریم. بارها در مسابقات المپیک و رقابت‌های جهانی وزنه‌برداران ما به مدال خوش رنگ طلا رسیدند. بنابراین انتظار می‌رود مصطفی با عقبه‌ای که وزنه‌برداری ایران دارد بتواند خوب ظاهر شود.

عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: هیچ ورزشکاری نمی‌تواند بگوید من صد در صد مدال می‌گیرم به این خاطر که ورزش غیرقابل پیش‌بینی است اما تلاش صد در صد در میدان بزرگ المپیک باعث می‌شود هیچ حرف و حدیثی باقی نماند و همه از عملکرد ورزشکار راضی باشند.

توکلی گفت: اگر ورزشکار ۱۰۰ خودش را در میدان المپیک بگذارد هر نتیجه‌ای که به دست بیاورد هیچکس بر او خرده نمی‌گیرد. در هر مسابقه‌ای امکان دارد هر اتفاقی رخ بدهد بنابراین این هوش و ذکاوت کادر فنی و ورزشکار است که بتوانند شرایط را مدیریت کنند. قطعاً در مسابقه المپیک هوشیاری کادر فنی در انتخاب وزنه‌ها هم کمک بزرگی به وزنه‌بردار می‌کند.

وی بااشاره به شرایط علی داوودی در میدان المپیک گفت: داوودی تجربه حضور در المپیک و کسب مدال در این آوردگاه بزرگ را دارد. او در مسابقات جام جهانی تایلند خیلی خوب کار کرد، یکی از حریفان مدعی او در تایلند حضور داشت و مابقی نبودند. در میدان المپیک شرایط کاملاً متفاوت است و همه با آمادگی صد به این مسابقه می‌آیند. در المپیک ممکن است شاهد سورپرایز برخی وزنه‌برداران هم باشیم. هر دو نماینده ایران باید در این میدان بجنگند. ما ظرفیت این را هم داریم که به بهترین نتیجه برسیم. باید از فرصت استفاده کنند.

توکلی تأکید کرد: کادر فنی و فدراسیون خیلی خوب حمایت کرده و امیدوارم با تلاش و زحمتی که انجام دادند و رکوردها خوبی هم ثبت کردند بهترین نتیجه را بگیرند. کار خیلی خیلی سخت است و نمی‌توان گفت ۱۰۰ درصد شانس مدال داریم و در این برهه هم نباید به دنبال این صحبت‌ها باشیم. اگر وزنه‌برداران با آمادگی ۱۰۰ درصد بروند و از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنند شاید بتوانیم مدال کسب کنیم. در میدان المپیک هیچ مدالی مفت به دست نمی‌آید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ