رایزنی تلفنی سرپرست وزارت خارجه ایران با وزیر خارجه مصر

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه مصر در تماسی تلفنی تحولات منطقه و تنش‌های کنونی در آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القاهره ۲۴، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان و «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر در تماسی تلفنی به بحث و رایزنی درباره تحولات منطقه پرداختند.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر با اعلام این خبر تاکید کرد که این تماس در چارچوب تماس‌های وزیر خارجه مصر با طرف‌های ذیربط، جهت مهار تنش‌های کنونی در منطقه صورت گرفته است.

عبدالعاطی در این تماس تلفنی بیان کرد که تحولات اخیر منطقه بی‌سابقه و پرخطر است و زنگ هشداری نسبت به گسترش درگیری و تهدیدی برای ثبات کشورهای منطقه به شمار می‌آید، از این رو تمامی طرف‌ها باید برای حل‌وفصل مسائل بدون خروج اوضاع از کنترل، آرامش خود را حفظ کنند و خویشتن‌داری به خرج دهند.

همچنین وزیر امور خارجه مصر بر موضع کشور متبوع خود مبنی بر توقف جنگ در نوار غزه به عنوان عامل اصلی افزایش تنش و درگیری در منطقه تاکید کرد و مخالفت مصر با سیاست‌های تنش‌زای رژیم صهیونیستی و سیاست ترور و نقض حاکمیت کشورها را بیان نمود.

بر اساس گزارش وب‌سایت القاهره ۲۴، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این تماس تلفنی از ابتکار مصر برای برقراری ارتباط و توجه این کشور نسبت به امنیت و ثبات منطقه قدردانی کرد.

همچنین طبق گزارش این رسانه مصری، باقری از وزیر امور خارجه مصر برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید کشورمان تشکر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ