واکنش هیجانی شاخص کل به انتخاب پزشکیان

اقتصاد ایران: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش شاخص کل تنها به مدت دو روز بعد از انتخاب پزشکیان گفت: شاخص یک رفتار هیجانی داشت و بعد از ان روند ریزش شاخص ادامه دار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امیر توپچی پور کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار بورس تنها دو روز پس‌از انتخابات رشد داشت و بعد از آن ریزشی شد گفت: رنگ سبزی که فردای انتخابات دولت چهاردهم در بازار بورس به چشم می‌خور صرفاً واکنش مثبتی به انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان دهمین رئیس جمهور کشور بود که به نوعی واکنش هیجانی هم به شمار می‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تاکید کرد: البته واکنش سبز بورس به انتخابات یک روند طبیعی است اما با انتخاب مسعود پزشکیان در متغیرهای کلان اقتصادی کشور هیچ‌گونه تغییری ایجاد نخواهد شد، زیرا اعضای کابینه اقتصادی وی تاکنون مشخص نشده است و از سوی دیگر حتی اگر اعضای کابینه اقتصادی دولت چهاردهم مشخص شود، تصمیمات اقتصادی دولت می‌تواند به بازار سرمایه جهت دهد.

وی افزود: تا زمانی که نرخ بهره بالا باشد و قوانین در کشور بدون برنامه‌ریزی، هدف قبلی و بدون در نظر گرفتن منافع بازار ابلاغ شود، قطعاً نمی‌توان انتظار رشد و وضعیت مطلوبی را در این بازار داشت.

توپچی پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که کنترل‌تورم باید الویت دولت چهاردهم باشد، تصریح کرد: دولت چهاردهم برای کنترل تورم مجبور است که نرخ بهره را بالا نگه دارد که اجرای این روند موجب می‌شود بازار سرمایه وضعیت قابل قبولی نداشته باشد و از سوی دیگر با توجه به ترور شهید اسماعیل هنیه ناآرامی‌هایی در بازار ایجاد شده است.

تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: در پی ناآرامی‌های ایجاد شده، بازار سرمایه در انتظار واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی است؛ بنابراین بازار سرمایه دچار تلاطم شده و متأسفانه از سوی دیگر سازمان بورس هم در راستای جلوگیری از این آسیب‌ها اقداماتی انجام نمی‌دهد.

وی در پایان گفت: از فردا روز ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران انتظار می‌رفت، سازمان بورس دامنه را به صورت موقت محدود کند، زیرا در حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید دامنه بورس به ۲ درصد محدود شد که سازمان بورس می‌توانست در این موقعیت هم چنین عملکردی را اجرا کند تا بورس به صورت هیجانی ریزش نکند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ