رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت تولید را کنترل کند بازار خودکار تنظیم می شود

اقتصاد ایران: رییس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره مدیریت بازار کالاهای اساسی گفت: ما به دولت سیزدهم اعلام کردیم و به دولت چهاردهم هم اعلام می‌کنیم اگر ورودی یعنی تولید کنترل شود بازار خودکار تنظیم خواهدماند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تنظیم بازار کالاهای اساسی و تأمین امنیت غذایی یکی از وظایف مهم دولت‌ها است. تهیه این محصولات با نرخ متناسب با سطح درآمد مردم از جمله اولویت‌هایی است که مدیران دولتی باید اهتمام ویژه به آن داشته باشند.

ایران در بخش کشاورزی از محصولات زراعی و باغی تا اقلام آبزی ظرفیت‌های بالایی دارد و استفاده اصولی از این بستر ضمن تأمین بازار داخل کمک زیادی به تجارت جهانی ما می‌کند. این ظرفیت در محصولات پروتئینی محسوس‌تر است به طوری که در مدت ۳ سال ایران از کشوری واردکننده تخم مرغ به صادرکننده این محصول تبدیل شد. محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در حوزه تولید پروتئین سفید و قرمز با توجه به رشد جمعیت و نیاز بازار داخل و هم توسعه صادرات، ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه قائل به این هستیم که نمایشگاه‌ها در حوزه کالاهای اساسی و صنایع وابسته باید پویاتر شود، افزود: بخش کشاورزی باید با شتاب بیشتر در مسیر فناوری‌های روزآمد قرار گیرد. در این راستا ضروری است از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی و خارجی استفاده شود.

وی ادامه داد: تحقق این امر مهم از دل دانش بنیان‌ها بوده بنابراین باید فضای بیشتری برای آن ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور هم ظرفیت دارد و هم قابلیت اما نتوانسته‌ایم از بالقوه به بالفعل در آوریم، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها می‌توانند در دانش بنیان کردن کشاورزی، ما را به نقطه مطلوب برساند.

عسکری در بخشی از سخنان خود درباره برخی قیمت‌های نامناسب در بازار میوه و سبزیجات اظهار کرد: مجلس قانون تصویب می‌کند و نهادهای نظارتی باید در مدیریت و اجرا درست این قوانین کنترل داشته باشند.

این نماینده مجلس دوازدهم یادآور شد: ما به دولت سیزدهم اعلام کردیم و به دولت چهاردهم هم اعلام می‌کنیم برای اینکه بتوانیم بازار را کنترل و مدیریت کنیم به جای اینکه به سمت کنترل بازار برویم، اگر ورودی یعنی تولید کنترل شود بازار خودکار کنترل و تنظیم خواهد ماند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ