برنامه صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری شیلات گیلان

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل شیلات گیلان گفت: با برنامه ریزی منسجم و سرمایه گذاری در بخش شیلات، صادرات این حوزه به ۱۰۰ میلیون دلار در آینده نزدیک می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،کوروش خلیلی اظهار کرد: گیلان در حوزه اقتصاد دریا محور و ارزآوری در بخش صادرات تولیدات شیلاتی حرفی برای گفتن دارد.

مدیرکل شیلات گیلان از رشد ۴۰ درصدی صادرات تولیدات شیلاتی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: صادرات محصولات شیلاتی در گیلان در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال‌های پیشین رشد قابل توجهی داشته که به ۴۰ درصد هم می‌رسد.

خلیلی با بیان اینکه خوراک انواع آبزیان سهم عمده صادرات شیلاتی گیلان را تشکیل می‌دهد، گفت: این محصولات از گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و عراق صادر می‌شود.

وی از صادرات ۲۶ هزار تن انواع محصولات شیلاتی خبر داد و افزود: از این تعداد بیش از ۲۲ هزار تن خوراک آبزیان و مابقی هم انواع ماهیان صادر شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به زنجیره تولید ماهیان خاویاری در استان بیان کرد: ظرفیت تولید گیلان در بخش زنجیره ماهیان خاویاری به ۱۰ هزار تن می‌رسد.

خلیلی با اشاره به ظرفیت گسترده در حوزه ماهیان خاویاری و ارزآوری در این بخش اضافه کرد: تسهیل بخشی شرایط صادرات محوری ماهیان خاویاری در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، ماهیان خاویاری به عنوان گزینه‌های با ارزش و ثروت شیلاتی کشور به شمار می‌رود که در حوزه تولید صادرات محور در این بخش باید اقدامات لازم زنجیره ارزش برای صادرات را مد نظر قرار دهیم.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست توسعه تولید ماهیان خاویاری در کشور را دارد، گفت: در بین ۲۲ استان تولید کننده ماهیان خاویاری، گیلان جزو اولین‌ها است و باید این مسیر استمرار داشته باشد.

خلیلی با بیان اینکه ارزش صادرات محصولات شیلاتی گیلان به مرز ۴۶ میلیون دلار رسید، اضافه کرد: میزان صادرات شیلاتی گیلان در مسیر سه ساله از ۲۰ میلیون دلار به ۴۶ میلیون دلار رسیده است.

مدیرکل شیلات گیلان ادامه داد: برای رشد صادراتی نیازمند ایجاد مزیت و ارزش افزوده مناسب برای رقابت پذیری محصولات تولیدی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرده؛ با برنامه ریزی منسجم و سرمایه گذاری در بخش شیلات، صادرات محصولات شیلاتی استان به بیش از یکصد میلیون دلار در سال طی برنامه هفتم توسعه برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ